Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: föreningar-i-sverige
Läst 658 ggr
ElLobo
0

Byggare i Örebro län

För de modellbyggare som bor i Örebro län eller dess närområde, och som kanske har missat inlägget på IPMS Stockholms forum, kan jag kanske få ge ett litet tips? Läs Göran Nordqvists upprop, så får vi se vad som händer!

StefanW
0

Det kan ju bli hur bra som helst! Har en tro att lokalföreningar kommer att "ploppa" upp lite här och var i landet. Goda idér sprider sig som ringar på vattnet! Eller skämtsamt: Svensk avundsjuka: varför skall bara de andra ha roligt!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

> varför skall bara de andra ha roligt!

Exakt! Visst ska vi kunna ha roligt i hela landet!

Och det kan nog bli något om intresse finns, för bland våra medlemmar finns 4 medlemmar som uppgett att de bor i Örebro län. Och så finns en hög byggare i SHRA, och några andra som jag har sett på andra forum. Underlag borde i alla fall finnas.

Azgaron
0

Får väl hoppas att ringarna sprider sig hit också Glad

Kul när det händer nått, hoppas ni får igång nått ordentligt.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

ElLobo
0

Ja, det verkar mycket lovande. Efter telfonsamtal så är det i dagsläget 10-talet intresserade och lokal i Örebro är också på gång, så här händer det mycket. Vore riktigt kul om det kunde bli en avdelning till.

rotex
0

#4 Är det någon av dessa som bygger bilar då? Jag tänker prova på att bygga pansar snart men bilar är ändå den stora favoriten?

ElLobo
0

#5: Nu vet jag ännu inte vilka han har varit i kontakt med, men bland de namn jag har bland mina listor finns rätt många bilbyggare, både i Örebro och andra orter. Och så finns ju dessutom ungefär dussinet modellbilsbyggare i SHRA Lindesberg …

ElLobo
0

#5: PM:a e-postadress eller telefonnummer till mig, så kontaktar jag dig innan det är dags för första mötet. Och första mötet planeras i slutet av september! Omkring 15 intresserade hittills och lappar ligger utlagda på Modellex.

ElLobo
0

#5:   Fått PM!

Denna kommentar har tagits bort.
ElLobo
0

Nya inlägg på IPMS Stockholms forum!

Med texten lite putsad av mig:

Örebroare?…se hit

Vi är ett glatt gäng i Örebro som är sugna på att starta en lokalförening inom IPMS.
Vi har satt upp lapp på den lokala modellshoppen men gensvaret har varit tamt…
Nu undrar vi om det finns något intresse i Örebro av att vädra sina erfarenheter och att dela med sig av sina tips och trix samt att träffas en gång i månaden och knåpa ihop?

Vi planerar att träffas i slutet av september / början av oktober och se vart vi kan gå vidare..

Om ni är intresserad kan ni maila oss på ma-pea@hotmail.com  eller marcus.pettersson79@comhem.se

Väl mött Mattias P, Marcus P