Min Chevelle

Vad tyckte du om BMF? Är flamorna dekaler?
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Det där ser jättebra ut för ett första försök. Vilken använde du, chrome eller ultra bright chrome och var det någon skillnad tyckte du? Det är väldigt belönande att lägga på kromet på alla lister istället för silverfärgen man höll på med tidigare.
Niclas
Mycket snyggt! Nu blir jag ju också tvingad att skaffa BMF så jag inte halkar efter 
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
#2 tack tack
#3 BMF var kanon! mycket enklare och gav mycket bättre resultat än att kladda med penseln. Flamesen är dekaler som följde med modellen. Modellen är från revell och var väldigt rolig att bygga, tycker än så länge bäst om revell modellerna måste jag säga
#4 Jag använde ultra bright chrome ´men det tog en stund innan jag fick kläm på det, använde tandpetare att släta ut med men då trasades foloien sönder så jag använde de andra verktygen du rekomenderade, naglarna
då gick det bättre. En liten fråga bara, klarlackar du före eller efter du satt på BMF:en?
#5 BMF var betydligt enklare än jag trodde och gav ett väldigt bra resultat så jag tycker verkligen att du borda testa det

#0: Snyggt!
#6 Jo, det blir nog en beställning så fort jag får godkännt av regeringen
Har ju mer än bara bilar som behöver BMF.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Har provat både och fast jag kommer nog inte att lacka över folien någon mera gång då de flest lacker förtar lite av glansen och i värsta fall även gulnar en aning.
Om du gillade Ultran så kommer du att älska den andra för den är mycket enklare att använda. Med lite putsande med en mjuk trasa (gammal T-shirt eller dyl.) så blir det nog så blankt.
Niclas
okej, då gör inte jag det heller:P
jag ska använda den andra BMF:en på den modellen jag börjat på igår, en chevy nova TM convertible. fick en hel uppsätning modeller från viragohobby som jag väntat på i typ två veckor^^