Rysshögen
I samband med lite kontakt med Azgaron, har vi kommit in på ryska plan.
Och som en följd av detta blev jag lite nyfiken på vad jag hade och var tvungen att räkna över min rysshög.
An: 1 i skåpet för obyggda,
MiG: 2 snart klara, 2 planerade att starta och 9 i skåpet,
Mil: 2 i skåpet,
Pe: 1 klar,
Su: 8 i skåpet,
Tu: 1 på gång att starta,
Yak: 1 påbörjad och 1 i skåpet,
dessutom 1 Zil lastbil snart klar och 1 i skåpet.
Måste vara lite (?) skadad! Kan det vara limångorna? 

Det är det där "udda" som många gånger gör att man fastnar för en modell!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#3: Stämmer gott! Det är därför det blir en del/många konstigheter i modellhögen. Vissa modeller bara kastar sig om halsen på en …!
Som i lördags i samband med dalaträffen då ett amerikanskt flygplan följde med hem. Fulare än stryk, och med modellen gjuten i gul och blå plast (presenteras senare i Nytt i bygghögen). Men just därför kunde jag inte låta bli! 
#1 å 2 De ser ju bra ut. Kul med ovanliga plan eller kamoflage i andra färger än grått. Själv har jag än så länge bara ett ryskt plan, en MiG-29a, men det blir nog fler längre fram. Ser fram emot att se dem klara.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#5: Ja, nu när de nästan är klara så dröjer det säkert ett bra tag! Bilderna är tagna i april förra året och än har det inte hänt något. Med dessa byggen, däremot har det ju startats ett antal nya … 

De där två ser ju helfräna ut tycker jag, se nu till att fokusera lite och få dem klara för oss övriga törstande betraktare.
Vad gäller ryskt i min samling har jag en Roden IS-3 i 1/72 som inte lär bli något mer än ihoplimmad vad det verkar? Tappade sugen totalt på det här med pansar efter att ha snabbklistrat ihop tre stycken vagnar. Två till grabbarna att måla på och så den lille till mig.
Trumpeters Challenger 2 höll på att knäcka mig då varje bärhjul med upphängning bestod av 8 delar. Efter tolv såna kändes livet ganska enformigt för att uttrycka sig milt. 
Niclas

#7: Vaddå fokusera!? Jag fokuserar ju för fullt för att återerövra min Ju 52 från IBA:s gömda tillhåll i IFM-bergen … 

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#7 Tur att du inte gav dig på Leopold i 1/35 då….
//Stefan
Stefan - Modellbyggare