Förening bildad!
Så har det då skett!
I samband med det (troligtvis) sista mötet i Modellkapellet igår beslutade de församlade medlemmarna att formellt bilda föreningen IPMS Dalarna.
Medlemmarna valde en interimstyrelse som kommer att verka fram till årsmötet, och planerade dessutom verksamheten för våren 2008. Höstens verksamhet är ju redan klar och har presenterats på hemsidan samt här på Modellbygge iFokus.
Det beslutades också om en medlemsavgift på 20 kr för att täcka kostnader för utskick av information och annat.

Finns det nu några byggare i Dalarna med omnejd (=resten av världen) som vanligtvis inte brukar bevista månadsträffarna och som skulle vilja bli medlemmar i den nybildade föreningen, så skicka ett PM till mig, så ska jag ombesörja att era namn m m kommer till rätt person.
Himla kul att höra att ni är igång, lycka till med den nya föreningen!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#2: Tackar så mycket! Och om det nu bildas förening i Örebro, och med föreningen i Skaraborg, då kan det bli riktigt roligt runt om i landet. Dessutom har jag hört vissa välinformerade källor rykta om att även dina hemtrakter ligger i startgroparna för ett föreningsbildande i Halmstad. Jag ska ta reda på lite mer och PM:a dig sedan.
Ja, det hade ju varit kul!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#4: Precis! Varför ska alla andra …?!
Jag återkommer! 

#1 Räkna med mig!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#7 Kolla in IPMS-Stockholms kontakt information 
Det finns några här från Stockholms området, så det är bara för dem att ge sig tillkänna!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#8: >Det finns några här från Stockholms området
Ha, NÅGRA?! Det är väl tjugotalet av våra medlemmar som har skrivit att de bor i Stockholmsområdet!
Men eftersom det redan finns en IPMS Stockholm kan väl Tommy starta en lokalavdelning för de södra förorterna, så blir det ännu fler föreningar … 

#9 Perfa! Hoppas de "hittar" hit!
#10 Tänkte att de går att knyta nya kontakter via Stockholms avdelningen, det kanske finns fler modellbyggare i kvarteret…
Stefan - Modellbyggare

#10 Njaae,jag vet inte om jag har tid med det,visst skulle det vara kul
.

#12 Då kan ju en redan existerande förening vara något, besöka när man har tid och lust!
Stefan - Modellbyggare

Det är så sant så.

#13 och 14: Ja, det är onödigt att uppfinna hjulet en gång till.
Det vore ju riktigt roligt om det finns föreningar utspridda lite varstans, då kan man ju besöka dessa om man råkar vara på besök i samma stad i samband med ett möte.
Man får köra sin egen IPMS member on tour! 

#15 Vi får väl trycka upp en t-shirt som du kan bära på träffarna!

//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#16: