Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfordon
Läst 888 ggr
Filbrännan96
2

En Pocherbyggsats...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kära modellbyggare, vad ni ser här är något av högsta värde. Den här modellen är mycket speciell på många sätt. Dem här modellerna tillverkades under 70-talet och var under sin tid säkerligen mycket populära för sin kvalitet och som det står på lådan "Extremely Detailed Model". Det som gör dem här så speciell är främst för alla metalltillbehör som medföljes. Det gäller allt möjligt från avgasrör, kedjor till dem allra minsta länkarna, fjädrar och muttrar. För att inte tala om den fina kvaliteten på plasten, karossen m.m. Det här är även en stor skala 1/ 8 så denna blir nog en bjässe minsann.

Kan även påpeka att det är säkert inte många som har en sån här i sin hög, dels tror jag p.g.a sin höga kostnad och är mer eller mindre svåra att få tag på. Vi köpte denna från ebay, USA. Grejen var så här att farsan har under hela sitt liv velat ha en Pocherbyggsats och nu när han såg dessa på ebay ville han gå på och skaffa den och oförväntat frågade han mig om jag även ville ha en detsamma likadan modell och i ju med att modellen har så pass högt värde och inte går och få tag på så var jag fast besluten om att vilja ha en. Kostnaden stod jag självklart för min egen. 

Här har ni övergripande bilder på den här fantastiska modell.

NJUT!

😃

"It´s all about the details"! Cool

Filbrännan96
0

In the box

Filbrännan96
0

Detaljering i sin maximala utsträckning!

Filbrännan96
0

Filbrännan96
0

Sista bilden

Banjoman
1

Wow! Nog har man, likt din fader, dreglat över Pocher i sina da'r, alltid! Där lär du hur som haver ha tidsfördriv så det räcker ända fram till påska … 2015 (eller 25?!?)! 🤤👍

/Mattias

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

Dan016
1

Ojojoj, där har du fått tag på fina grejor, man blir ju svårt sjuk av avund!!Dreglar

Kan man hoppas på en byggtråd?

Till sist; stort grattis till fyndet!Tårta

/Dan

StefanW
2

Instämmer! Mycket hög "dregelfaktor"! 

Det roliga för en annan är att tillverkningen har kommit igång igen med hjälp av Hornby (som även har Airfix…) med en del återutgivningar.

Stefan - Modellbyggare

Skalski
0

#5-#7 DITO!!!🤤🤤👍

Inget är omöjligt, bara mer eller mindre svårt!

Filbrännan96
0

Tack för alla kommentarer. Man lär då vara glad ett bra tag av att ha en sån här.

#6 Nog ska jag erbjuda en byggtråd i framtiden men jag vill helst inte bygga den hur som helst förän jag känner för det och har fått mer erfarenheter. 🤪

Dioramabyggare
2

#0: Det knepiga med den ädlaste(?) av hobbyer är att de riktiga erfarenheterna får man av misslyckanden, vilka jag naturligtvis absolut hoppas uteblir helt när ni bygger de tjusiga modellerna.

Hur som helst; lycka till så mycket!