Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: allmänt
Läst 1614 ggr
Filbrännan96
0

Grym DVD-film!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag såg en notis igår från SMB att en oscarsbidragande film skulle ha Sverigepremiär och vara tillgänglig att köpa i nästa bokklubbstidning "Pennan & Svärdet" och att den dessutom skulle vara förpackad i en exklusiv plåtlåda enbart för SMB.

Filmen handlar huvudsakligen om en T-34/ 85 som får i uppdrag att förstöra sin fruktade motståndare, Tiger-stridsvagnen som terroriserar många ryssar.

Ja mer än så kan man nog inte säga, det är lite mer än bara det men vill inte rabbla upp allt. 

Vad jag har sett så är den riktigt snyggt gjord, den skildrar en stark inlevelse av hur det var att få sitta i en rysk T-34:a. "Allt finns med" som notisen löd. "Motorernas vrål, kanonernas öronbedövande skott, rädslan för att brinna ihjäl i en träffad stridsvagn"

Här en scen ur filmen och jag får lust att skaffa filmen när man ser detta kan säga:

https://www.youtube.com/watch?v=hNxgjdoIoxU&list=FL1gTxyNKmLF3DXd6Mo0RCWg&index=2

"It´s all about the details"! Cool

grDalMas
0

dräggel måste inköpas!

[Hayabusa]
0

Baserat på YouTube-klippet får jag nog säga; Nja..😐

Filbrännan96
0

Det finns tyvärr ingen annat "bra" klipp att visa och störande är det också med kinesisk undertext.

[Hayabusa]
0

#3 Nu ska jag inte såga en hel film innan jag sett den, men är YouTube-klippet en fingervisning så är det inget som övertygar mig.

[Jarl]
0

Dräggel synd att tigern är som den är

nebeln
0

#4 Håller med dig Hayabusa Riktigt lågbudiet skräp..samt en tiger med sidoplåtar.. Nää detta går i skräpkorgen grabbar :)

Rone
0

Tack för filmtipset! Den ska helt klart ses. T-34an är ju riktigt grym, men Tigern ser ju inte riktigt ut som den ska🤔

Filbrännan96
1

Förmodligen finns det inte så många ex av en original Tiger så de "försökte" nog att bygga nåt liknande men det blev väl bara värre. Förstår inte just tanken med sidoplåtar?

Men om man bortser från detaljer så tycker jag filmen verkar shyst. Realistisk gjord. 👍

[Hayabusa]
1

#8 Att de inte lyckades bygga en, till utseendet, mer trovärdig Tiger I är en sak. Det kan jag ha överseende med, men "duellen" som börjar 3:15 in i klippet…De står ansikte mot ansikte på väldigt kort avstånd, Tigern får iväg första skottet men missar. Visst, missa kan väl den bäste göra - men på det avståndet? Dessutom lite fånigt "gasande" dessförinnan, vad väntade de på? 5:05 in i klippet får Tigern sin första träff, på sidan vid motordäcket men T-34:an är helt oberörd. I min värld känns det inte alls trovärdigt, även en halvträff från en 88:a på det avståndet skulle skaka om T-34 rejält. Minst sagt. Tycker mig känna igen stilen från andra ryska WWII-filmer, inget som imponerar på mig.

Greenhorn
0

De första minuterna av filmen verkade lovande fram till den första "duellen" med den ombyggda T55'an som skulle likna en..umm.. Panzer III eller IV? Tigern kunde nog även lagts mer jobb på att få trovärdig. Sidoträffen från 88'an på det avståndet borde också som sagt gjort lite mer skada än en liten rökpuff och några snabbt slocknade flammor.
Mitt betyg på filmen är: en halv tomhylsa av tio möjliga.

grDalMas
0

sido plåts panzern är ju inte tigern,en snudd träff där skottet studsar iväg är nog normalt,tiger tanksen var inte uber iallt även de krävde en fullträff.

grDalMas
0

och deras torn rotation var inte den snabbaste.

nebeln
0

Och SMB har föreslagit denna film? Börjar de Changsera?? Jag har fått på sista tiden massa reklam om värdelösa knivar och klockar… SMB vill bara sälja…

grDalMas
1

knivar och dyl är kasst,men det är en bok klubb och alla sådanna försöker locka nya köpare,så jag skiter i dessa petitesser och gillar deras böcker som inga andra förlag inte törs satsa på.

Filbrännan96
1

Jag tycker SMB är bra, främst när det gäller litteratur.

När det gäller filmen kan man som sagt inte bara utgå från detaljer, det förstör intresset för att vilja köpa den. Även om det är vissa saker man stör sig på.

grDalMas
1

jag gillar ljudet

grDalMas
2

å gegga mojjan som som ryssen slirar runt i ,taktiken liknar den jag fick ägna mig åt i stridsvagns spel när jag hade en svagare men snabbare tanks skjuta backa och skjuta tills den starkare dog eller drog.