Köpes: Airfix model World
Hej!
Söker efter tidningen "Airfix Model World.
De två första numren från 2011 i första hand.
MVH/Hovsta
Finns att köpa här http://www.airfixmodelworld.com/issues.asp Bara att välja rätt årtal i rullisten så kommer alla gamla nummer för valt år.
Hej!
Tack för ditt svar.
Har varit där och kollat och de 2 nummer jag söker är slutsålda från förlaget.
De 2 nummer jag söker innehåller en byggbeskrivning/recension av Miniarts "French Village House" artikelnummer 35510 i skala 1/35 som jag tänkte införskaffa och bygga. Byggserien startade i tidningens första nummer någonsin, årgång 2010, ( issue no 1 ).
MVH/Hovsta
Aha. Testa www.pocketmags.com Där söker du efter AIrfix modell world. Där kan du bläddra till de första numren och köpa dem digitalt. Bara att läsa på paddan eller datorn. Hoppas det fungerar.
Hej!
Nu är jag på G. Har skaffat konto och laddat hem de två numren till en kostnad av 100:-. Samma peng som jag kan hitta dem för på Ebay men jag slapp portot. Fysiska tidningar utöver dess två nummer är dock fortfarande intressant om någon vill sälja till mig. En fråga till någon som har kunskapen:
Vad är bäst att grunda Miniarts byggsatser, husfasader, med?
Jag vill helst slippa sprutmålning och det får gärna vara vattenbaserad färg för penselmålning, eller är jag helt fel ute…?
MVH/Hovsta
Kul att det löste sig! Jag håller som bäst på med en ruin av miniart föreställande en rasad fabriksbyggnad. Själv sprutmålar jag då du får en jämn, slät och täckande yta. Skulle jag vara dig så skulle jag köpa antingen Tamiyas primer på sprayburk eller liknande från Citadel. Sen har du en fin och stark grund att pensla på :)