Revell 1/72 T-80 B
Jag kan inte så mycket om modernt ryskt pansar, vad jag har hört är det fel lutning på revells torn, det ska inte slutta så mycket innåt. Detta är dock inget som bekommer mig!
Här är en länk till vagnen i skala 1/1 http://www.primeportal.net/tanks/carrey/t-80b/

Man ska inte haka upp sig för mycket på små detaljer! 😉
Jag är säker på att det här bygget kommer att se riktigt bra ut när du är klar.
#4:1Helt sant! Jag la nyss in en länk i #2 till en walkaround på primeportal. Man får inte titta för noga på bilderna, då blir det i alla fall så att man sitter och bockar ståltråd och klipper plasticard. Vilket är kul, men jag har bestämt att detta ska bli ett omodifierat OOB-bygge!
4:2 Tack! 🙂
Äkta fredagsmys, limma plast istället för moffa chips!👍
/Dan
hä gick fort men de e ju ena sån däringa modern strissvagn😉 ser ju bra ut ialla fall.
Snyggt, Calle. Om jag förstått det rätt, så är det ursprungligen en byggsats från Matchbox.
#9 Tack Stefan! Ja det kan nog stämma. Inte typisk revell-standard.. Det var en pärs att få ihop banden.

Det blir bättre och bättre! 🙂
Riktigt snyggt!👍
/Dan
#13 , #14: Tack för de glada tillropen. Jag hoppas på att kunna bjuda på en liten uppdatering redan i morgon. Det skulle ju vara ett snabb-bygge, ju! 🙂 Ganska kul att bygga modernt pansar, faktiskt! Det kanske blir mer sånt…
Ser bra ut, Calle. Snygg målning 👍 Modernt pansar är inte så dumt…Revells Merkava, Leo I, Challenger I m fl. Bra modeller.
Tack Stefan! Nä, det finns en hel del trevliga modeller. Trumpeter har också släppt några som lockar….
Gillar ditt bygge. Det blir kul att se fortsättningen på bygget och vädringen./Roger
Riktigt snyggt bygge! Gillar verkligen målningen.

Stiligt! Den där ser mycket bra ut.
Dubbeltumme!

/Dan
Väldigt stiligt bygge! Den har du gjort bra!
Tack ska ni ha! :)
Snyggt, Calle!
Tack Stefan! :)