Liten Tradera varning!!
För information!
Såg följande inlägg på IPMS-Stockholms sida: Liten Traderavarning
Såg att en säljare som jag inte sett tidigare ("leksaker4oss")laggt ut en del nya bygsatser på Tradera med låga utgångsbud. Kolla på säljarens omdömmen. Han har tidigare sålt under signaturen 1:87 och då blivit avstängd pga mängder med köpare som inte fått sina varor. Tänk på det ifall ni vill bjuda på modellerna.
Stefan - Modellbyggare
Tack för varningen! Tusan, jag som lagt en hel del av hans auktioner i listan 
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

OBS! Han finns även på Tradera under namnet "Toys4us". Akta er för den säljaren han har blåst över hundra personer på Tradera det senaste året, han påstår sig ha en egen butik men det är lögn. Själv blev jag blåst på några hundra kronor på en av hans Traderaauktioner då den tiden han kallade sig "1:87".

Vad krävs för att han ska bli avstängd? Jag menar om han blivit avstängd tidigare och bytt identitet, borde det inte vara så svårt, eller?
Där var ju en del kul och med utrop på 10;. om jag inte minns fel.
Azgaron

#4 Om man nu hade fått något för 10;- så hade det varit trevligt…
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Kass..
#5 Jo, inte så ofta men det händer ibland. Fast det beror nog mycket på vad det är. Vissa modeller rakar i höjden fort som bara den, oavsett utropspris.
Mina två bästa/billigaste köp är 7 resp. 14 öre på ebay. Tyvärr kostade frakten lite mer 
Azgaron

#7: Man kan inte få allt! 
#8 Nä, man kan ju inte det, men jag kan ju inte säga att jag är missnöjd precis 
Azgaron
#9 undrar om säljaren blev lika nöjd? hehe! 7 öre
#0 den här säljaren borde ju vara polis anmäld för bedrägeri! hur kan då tradera släppa in honom igen?
//pebben

#10 De kanske inte hade kännedom om att det var samma person och/eller dåliga kontroll rutiner…
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
#10 Nä, det kan man ju fråga sig, men jag fick bra omdöme för snabb betalning och han fick för snabb leverans 
#11 Det kan nog vara så, men då borde man kanske kontakta dem. Det är ju bra att infon spritts på flera forum.
Azgaron

#12 Det är en av fördelarna med internet…
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Enligt uppgift är lurendrejaren "Toys4us" nu avstängd från Tradera.

#14. Jag kan verifiera det! Hans auktioner är avstängda nu!!
#14 Så bra! Såna kan vi klara oss utan!
Azgaron

Jippiiie!