Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfordon
Läst 1003 ggr
Lano
0

En liten folka

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var på spårvägsmuseet med sonen och hittade en fin liten folka i shopen. Skala 1:64 för 30:- och den har till och med en liten fjädermotor! Jag tänkte iaf ta isär den och se om det går att göra något kul med inredningen. Storleksmässigt verkar den kunna passa bra in i någon kombo med grejor i 1:72.

Lano
0

Isärplockad. Ideer?

Dioramabyggare
0

Måla säten i originalkulör (tillverka säkerhetsbälten, om det fanns på den årsmodellen(?)). Kanske måla instrumentpanelen, med reglage och knappar, om de finns/syns i den skalan? Fixa växelspak och pedaler?

Lycka till så mycket!

[Orso]
0

Den ser fin ut men risken är att den känns för stor i 1/72 miljö. Den borde bli ca. 8 mm för lång så 1/72 figurer kan kännas som dvärgar bredvid den.

Lano
0

Tack för tips! Har funderat på lite färgval ihelgen, får se vad det blir. Bälten blir nog tvåpunkts i så fall.

ElLobo
0

#4: Är den inte på gränsen till för ny för att ha tvåpunktsbälten? Även i min gamla '69:a fanns trepunktsbälten.

Lano
0

Lite snabbjobb blev detta: Rutan doppad i Pledge, backspegel fixad, samt svart inredning och säten i brunt läder. Den blev roligare att titta på, men jag har ingen aning om det är "rätt" färger. Får se vart i hyllan den ska få en plats.