Berlin
Ska inom snar framtid åka till Berlin, skulle behöva lite hjälp med vad man bör se , alltså historiskt . Museum , byggnader, pansarvagnar , säg till om ni rekomenderar nått mvh M
det finns mycket att se,bla under huvud banstationen finns det arkader och där finns en antik affär som säljer saker från ww2 mycket intressant,guidade utflyckter i berlin unterwelt som är en tur i berlin under marken med stridslednings centraler och annat ifrån slutstriderna dock behöver man ha med sig oömma kläder och kängor på vissa av dem då det är skitigt och trångt,en del av ställena är lämmnade som domvar,finns även lite bekvämare rundturer,flak torn finns i
Flakturm III – Humboldthain, Berlin
om jag inte minns fel,gestapo högkvarteret kan också besökas i en guidad tur m.m. googla så hittar du mera.
Coolt den butiken ska jag försöka hitta , minns du namnet på den ?, hade gärna velat ta alla turer som finns under staden men har ju 2 små barn som ska med oxå så det blir kanske lite svårt . Tar gärna emot fler tips på museum , sevärdheter och hobby butiker såklart :)
minns inte men det är en himmla massa små affärer där men det var inte svårt att hitta låt frugan sitta och käka glass med barnen så hittar du den snart bara att börja iena änden och fortsätta framåt,annars är berlinarna ett mycket hjälpsamt släkte hmmm kanske lite känsligt ämne för dem så leta själv.judiska musseet var också intressant men en smula beklämmande över människans dummhet
.
Museet vid Checkpoint Charlie är värt ett besök.
Deutsches Technikmuseum Berlin, Där finns en hel del flygplan och annat roligt, helt klart värt ett besök.
Tackar för alla tips än så länge , fortsätt att ge tips
Man kan ta en sväng in på egyptiska museet och titta på Nefertiti-bysten också, den är fascinerande.
Tackar för länken , ja just det Nefertiti bysten finns där oxå , känns som den staden har ganska mycke sevärdigheter, ös på med mer ställen om ni kommer på nått , ska givetvis försöka fota en del när jag e där
Aldrig varit där men utanför Berlin vid Seelow höjderna samt någon ort som heter Kustrin öster om Berlin skulle jag vilja besöka om jag kommer dit samt även besöka Zossen söder om Berlin som var ett testställe för olika vapen. /K-E
Tackar igen , fick googla dom ställena och det sågväldigt intressant ut
Ska även försöka sen kummelsdorf , skulle tydligen finnas ett museum där