Harambee Hobby
Nu har jag varit på Harambee Hobby, en alldeles utmärkt liten mysig butik, förutom Model Masters har hon även Tamiya färg. Butiken är lite åt MJ-hållet men det finns även en hel del "vanliga" plastmodeller. Jag har för mig att det var någon som var ute efter en Queen Mary II, hon har en i skala 1:400, hon har även en Titanic i mindre skala, jag såg inte vilken, En stor Musashi och Tirpitz fanns också i skyltfönstret. Vägen från tunnelbanan var lång men det var värt det. På en femgradig skala får hon en klar 5!
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Hittade du de färgerna som du sökte hos Harambee Hobby? Bra att få ett omdöme om en affär!
Det var Stoffe921 som sökte fartygs modeller! I tråden: Tänkte börja bygga.
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Helen är en trevlig bekantskap, jag har handlat med henne av och till sedan 20-25 år tillbaka. Den första lilla butiken jag kom i kontakt med var i princip ett hål i väggen med modeller från golv till tak och alltid bra priser. Sen flytten har tonvikten lagts på MJ-biten men fortfarande kan man göra en hel del skojiga styrenfynd och speciellt då bilar.
Niclas

Ja alla affärer är inte lika trevliga, sämsta betyg ger jag till Hobbyfixaren, jag har visserligen inte besökt butikerna personligen, bara handlat via nätet. Jag beställde en Buccaner som enligt websidan skulle finnas där, dom drog pengarna och meddelade att den skulle skickas snarast. Efter två veckor undrade jag vart den tagit vägen, så jag skickade ett mail till deras kundtjänst. Jag har inte fått svar än, så efter en vecka till ringde jag till ena butiken och frågade. Han sa att det var den andra butiken som skötte internethandeln, men han skulle undersöka saken och återkomma, han anade att det var problem att få tag på modellen eftersom Airfix gått i konkurs. Något återkommst blev det dock inte (min telefon har logger, inget inkommande samtal) Samma kväll såg jag emellertid att dom betalat tillbaka pengarna men inget meddelande av något slag! Botten!
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus