Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterköpsäljbyt
Läst 1726 ggr
papabear
0

B: Sturmi dekaler (StugIII)

Någon som är intresserad av finska dekaler till Sturmi? Jag behöver Tyska dekaler till en StugIII Så ett byte hade varit bra :)

papabear
0

Även 3st finska vagnsbesättnings män Säljes eller bytes mot Tyska besättningsmän alt amerikanska fallskärmsjägare.

ElLobo
0

Jag har inget av ovanstående, men det kanske kan underlätta om du skriver vilken skala det handlar om. 🙂

papabear
0

Sorry! 1/35 är det Men jag såg att det va bara 1 finsk besättningsman! Och där e en finsk/rysk ksp som jag inte behöver Så totalt e det: 1 st finsk vagnchef 1 st ksp finsk/rysk 1 st ark med finska dekaler Som jag vill byta eller sälja

Janne Nilsson
0

Har du fått några dekaler än? Om inte, vilken variant i orginalbeskrivningen är du ute efter?

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

papabear
0

Nä inga änn Där verkar inta vara någon som e sugen på byte Dom jag behöver e ju "vanliga" vagnsdekaler…. vet inte riktigt hur jag ska förklarar det

Janne Nilsson
0

Säg vilken version du vill ha så skall jag se vad jag kan göra.

Janne Nilsson

papabear
0

Ausf.G

Janne Nilsson
0

Njae, jag menade vilken märkning? Alltså vilken förebild du har valt från profilerna?

Janne Nilsson

papabear
0

Förlåt om jag e trög Janne Men menar du typ vilket förband ?

Decaius
0

#9 Jag tror Janne efterfrågar enhet och individ! 🙂

/Calle

papabear
0

Ok! Har tittat upp vem som befann sig i Frankrike -44 2. SS-Panzer-Division "Das Reich" var närvarande så går det att fixa så hade det varit bra :) Annars så spelar det inte så stor roll , så länge det va en enhet som befann sig där 1944

papabear
0

#10 Riktigt bra artikel om penselmålning till pansar ! Den uppskattades!

Decaius
0

Kul att höra! Väl bekomme! 😉

Janne Nilsson
0

Har tittat, men i mina modellkartonger fanns ingen profil för en Stug III G på västfronten. Östfronten, Italien och Norge men ingen i Normandie.

Plusmärkena skulle jag nog kunna fixa till dig. Men är det några mer du behöver, tex enhet och nummer?

Ett annat alternativ är att köpa After Market dekaler.

Janne Nilsson

Decaius
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#11, #14

Själv brukar jag vara bekväm och gå på "okänd enhet, Frankrike 1944" 🤪 Men är historisk autenticitet ett mål känns det kanske lite tråkigt…

Här är min StuG III med chilifrukts-cammo: "unknown unit Western Europe 1945":

papabear
0

Ok men jag kan köpa plustecknena Släng med några siffror , jag vet inte alls vad det skulle va för nr Vad vill du ha för det?

Janne Nilsson
0

Dom få bilder jag har sett, eller snarare färgprofiler, efter sökning på "Das Reich" och "Stug" visar sandgula fordon med grönt sprayat camoflage. Endast Plusmärken på, sidorna och bak. Dessa kan jag bjuda på om det uppdaterar oss med bygget här.

Siffrorna finns ju i så många konstillationer, storlekar och färger. Men visst kan jag gripa en 3-siffrig kod ur luften, en på varje sida. Vill du ha dem i svart eller rött?

Janne Nilsson

papabear
0

Oj ok Gärna svart ! Så klart kommer jag att uppdatera här , har en tråd i projekt där du kan se hur långt jag kommit. Säkert att funnits vill ha något i utbyte?

Janne Nilsson
3

PM mig din adress så skickar jag några dekaler till dig efter helgen.

Det fanns en gång som jag hade haft behov av tex dekalerna eller DT-5. Men jag har redan för mina kommande Sturmi-byggen.

Du får väl resonera som jag själv brukar göra. -Såsom du har blivit hjälpt skola du själv hjälpa andra.

Janne Nilsson