Nytt i bygghögen, december 2013
Ny månad, ny tråd. 
2013 års tidigare trådar:
- Januari -- del 1, del 2
- Februari -- del 1, del 2
- Mars -- del 1
- April -- del 1, del 2
- Maj -- del 1
- Juni -- del 1
- Juli -- del 1
- Augusti -- del 1, del 2
- September -- del 1
- Oktober -- del 1, del 2
- November -- del 1, del 2
Och kom som alltid ihåg att det som vanligt är när ni får hem grejorna som räknas, inte när ni beställer dem.

Det fungerar … ibland. 😉
#2:🙂
#1. Skriv gärna en liten byggrecension om hur det är att bygga en "snap fit"-modell jämfört med modeller som är att limma ihop, om du vill?
Och lycka till så mycket med bygget!
# ! nä detta är ett ett exempel på hur det kan gå!!! fast det finns väl en lite gnutta ärlighet!
#5 Cool! 👍

Det gamla Max Decals-arket för Fouga Magister är slutsålt sedan länge och dyker upp mycket sällan på eBay osv. Så när jag fick veta att man kör en vända till med ett nytt ark så var det inget att tveka på. Himla roligt utval med "exotiska" flygplanindivider och många att välja på också. Här har vi lite profiler:
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Kul att han kör en vända till med dekalarket. Många intressant målningsalternativ och märningar. Och färgglada som de var på den gamla roliga tiden. 😉

#11 Jajamen! De ser mycket trevliga ut de färgglada fåglarna :-)
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
Var in till den lokala leksaksaffären för lite julklappshandlande. Denna låg på en hylla och det blev ett impulsköp. Har redan påbörjat bygget men jag tänker vara så fräck att jag inte skapar en byggtråd utan ni får se det färdiga resultatet istället. 😃 Ska se vad jag kan åstadkomma trots "fel" skala 😂
Det är ju rätt skala. Väntar på resultatet.

😃