Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettnyheter
Läst 3656 ggr
Mann
0

MiniArts Spårvagn 1:35

Årets stora nyhet! Äntligen kommer den efterlängtade spårvagnen i rätt skala. Den kommer att finnas hos Modellhuset Liden i Mariestad i morgon onsdag 11/12 om alla transporter går som beräknat. Välkomna Christer Mann www.modellhuset.com

Mann
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild för er som inte har sett "läckerbiten" 😉

Christer

ElLobo
0

Helsnygg! Tur att det är fel skala. 🙂

Charlie82
0

Riktigt tjusig! Nästan 400 delar för en spårvagn i 1/35! 🤦‍♂️ Är biljetterna inkluderade? 😂

Mann
0

Det ska bli njutbart att lyfta på locket och se modellen i verkligheten. Spårvagnar har som många vet funnits på boxarten till andra modeller. Trevligt att Sverige har fått modellen så tidigt ! ☀️ 
Att den kommer före jul är mycket trevligt och i rätt skala ! ☀️

Christer Mann

[Jarl]
0

Vilket årtal ska den vara ifrån 1930?

MiniPainterV
0

Skulle man kunna använda dessa figurer till setet? Användes denna vagn i tyskland?

Charlie82
0

#6 Se där! Undrar varför dom skriver 385 på lådan?

[Hayabusa]
0

#8 Det är nog så att den boxart som visas i #1 inte är den slutgiltiga. Kolla MiniArts hemsida så ser du mer info: 

http://www.miniart-models.com/

#7 Ingen aning om den användes i Tyskland, men kan gott föreställa mig att det åtminstone fanns snarlika vagnar.

http://www.5dim.de/html/WuppertalerStrassenbahn1940.html

http://www.youtube.com/watch?v=aZpwTbOPyQE#t=19

[Orso]
0

Från ett inlägg på IPMS Stockholms sida om denna modell:

MAN/SSW 2x ZR
"wunderschöner Plastikbausatz für eine MAN (ähnlich Waggonbau Bautzen und Gotha) Straßenbahn wie sie zwischen 1909 und den späten 1920ern gebaut und z.B. in Nürnberg, Plauen, Karlsruhe, Berlin, Stuttgart, Ulm, komplette Ruhrgebiet, Gmunden (AT) uvm eingesetzt wurde (ab 1928 Scheinwerfer nach unten verlegt; ab 1940 mit leichten Veränderungen bei Düwag gebaut); teilweise als Schleif- oder Werkstattwagen umgebaut bis ins aktuelle Jahrtausend im Einsatz gewesen!

Dioramabyggare
0

#2: "Tur att det är fel skala."…🤫😉

Mann
0

Mycket möjligt att den kommer i mindre skala. Modellen ser mycket fin ut och kommer med all säkerhet finnas med som färdigbyggd på "Modellbyggarträffen" den 1 mars 2014 i Mariestad.

Christer

Mann
0

Bifogar en liten påminnelse!

Christer

Greenhorn
0

En sådan vagn måste införskaffas. Med över 600 delar i lådan är vintern räddad 🙂

[Orso]
0

Jag såg modellen igår och har blandade känslor till den.

Den ser ju väldigt fin ut men man blir nästa rädd när man ser alla delar liggande framför sig. Först kände jag att jag skulle vilja ha en men sen när jag tittar närmare på den och tänker efter hur en spårvagn ser ut så känner jag att jag inte har lust att måla träinredningen. Soffor har ofta både mörkt och ljust trä i varannan ribba (betsat eller olika träslag vet jag inte). Jättesnyggt med allt trä i en spårvagn men jag känner inte för att måla träådring på hela inredningen i kupén. Jag får fundera lite till på om det blir ett köp eller inte.

Mann
0

Jag har missat att tala om att spårvagnen kostar 420:-.

Christer 😉

Mann
0

Det finns många figursatser som passar utmärkt till denna spårvagn. Den du visar är en av många som skulle gå bra. Som de flesta redan vet så innehåller byggsatsen över 600 delar. Ett bygge som tar lite tid.
Julen är räddad för ett flertal. 🥵

Christer

Mann
0

En liten inblick i spårvagnen visar hur denna är målad. Möjligheterna är många om man har andra förebilder. 

Christer

Mann
0

GOD JUL o GOTT NYTT ÅR önskar Modellhuset Liden alla kunder. Vi hoppas att ni har möjlighet att komma till "Modellbyggarträffen" i Mariestad den 1 mars 2014. Christer Mann

nebeln
0

Ett litet tillägg..kraftförsörjningstrådar får dras själv av byggaren med valfri tråd :) /K-E

Mann
0

Modellen kommer med all sannolikhet i skalan 1:72.

När den kommer i den mindre skalan kommer vi naturligtvis att ha den i affären! Troligtvis kommer den inte i mindre skala än 1:72. 😉
Vi har haft spårvagnar i skalan 1:24 och dessa kostar självklart mycket mera. Personligen tycker jag att det är trevligt att det kommer något mer i skalan 1:35 än bara militära fordon. Möjligheterna och variationerna på dioraman i denna skala är stor. Trevligt! 🙂
Civila figurer finns det en hel del att välja på. Vi försöker att succesivt bredda vårt lager med civila figurer.

**Christer
**

nebeln
0

Hellre sett att den såfall kom i 1/87 (H0) så det passar fler :) Min erfarenhet av Miniart i skala 1/72 iallafall varit iskall. /K-E

Mann
0

2013-12-27 mellan kl.19.oo - 21.oo har vi extra öppet inför kommande inventering. Vi lämnar: 20% på samtliga modeller. 10% på airbrush och kompressorer. Gäller på lagerförda varor. GOD JUL o GOTT NYTT ÅR Christer Mann www.modellhuset.com