Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpansar
Läst 1074 ggr
Dioramabyggare
3

Respektingivande eldkraft...

ElLobo
0

Ja, den där är verkligen imponerande. Numera utdöd, precis som många andra vilddjur … 😉

Dioramabyggare
0

#1: Jo, det var säkert inte "angenämt" att mötas av en sådan pjäs, o man har "fel märkning på sin stridsvagn". Å andra sidan var det säkert utmanande för besättningen att ladda om de sex pjäserna utan något som helst skydd…

Nu har ju jag väldigt medvetet valt ett pacificiskt tema för mina olika dioramabyggen, annars hade en M50 prytt sin plats i min modellsamling, genom att jag gillar sådana där "udda" modeller.

ElLobo
0

Du får ta chassit och karossen och bygga om vagnen, och måla den med gul färg eller något annat klatschigt, och så anmäla den till GB #74. 😃

Dioramabyggare
0

#3: bygga om till brunnsborrningsaggregat för ingenjörförband, kanske. Rören finns ju redan, åtminstone når de några meter ner👍Lipar.

starhawk
0

#2: Enligt vad jag hört från en amerikan "som var med" så brukade dom ha en kille hängande på baksidan av maskinen som skötte omladdningen, fast fyrade man av alla sex kanonerna på en gång så välte den bakåt så helt rekyllösa var dom inte trots namnet undrar hur killen mådde då?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Dioramabyggare
0

#3: Hmmm… "fäster" verkligen gul färg på modeller av pansarfordon…? Mina sådana modeller blir av någon anledning alltid "fältgröna"🤔…😉

ElLobo
0

#6: Du har bara glömt att grunda. 😉

Dioramabyggare
0

#6: grunda, ok… ☝️

Vad göres annars i natten "där uppe i norr"? Spacklas, slipas och målas det på någon ny modell i "varglyan"?😉