Kronmärkt övervinge på J 8?

Jag är inte helt säker, men det har nog att göra med under vilken tidsepok man vill hämta förebilden från; alltså, under beredskapstiden/andra världskriget hade man inga kronmärken på ovansidan vingarna, av kamouflageskäl.
Lite info ur "Flygvapenbiblarna":
Generalorder 248/1940, utfärdad 8 juni 1940, föreskriver kronmärken med gul ring (alltså märkning av 1940 års utförande som den kom att kallas) som skulle placeras på flygkroppens sidor och vingarnas undersidor. (Kronmärkt, s. 39)
F 10 hade sina J8:or mellan 1940 och 1943. (Svenskt Militärflyg, propellerepoken, s. 220)
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
Av tack, jag ska bygga en 1941 så det blir väll inga vackra kronmärken på vingarna :)

Så verkar det vara ja! Lycka till! Jag ska också bygga en J8 med det här dekalarket, tror jag det var i alla fall! Men en metallren med skidor.
okej, ska du bygga airfix's nya Gladiator mk2 med det dekalarket då?

Nej jag har en gammal Matchbox liggandes och två par skidor från olika källor. Som i denna artikel, fast med de svenska äldre kronmärkena;
1/72 Gladiator in Swedish/Finnish Service
Jag hade ju redan en tråd skapad förresten, hrrm det hade jag glömt 😉: Matchbox 1/72 Gladiator