Tamiya Tiger Tunisia
Här går det undan!Snyggt jobbat.Misstänker att det blir lite färgskav på denna vagn🙂
Det här ser mycket lovande ut!
Super snyggt , hur har du bettet dig för att få till flammigheten på figurerna ursäkta en novis fråga🤔
Tyckte att dom är helt ok med tanke på skalan👍
Fint! hur jobbar du med wasen, målar du figuren färdig å sedan wasen å sedan de vita.🤔
Ok då blir det ett test i kväll🤪
Jag Primade en figur men det vart små bubblor på ytan så jag får se om jag kan rädda figuren.
Å shit jag limmade motorn bakvänt🤦♂️
ser bra ut, trots den bakvända motorn. ;) du får väll säga att den föreställer en reträtt dvs en vagn som backar jävligt fort istället :)
.
Jag har rejält med bygg abstinens tyvärr måste jag hålla mig till jag har flyttat
Ursäkta att jag är svag för tigrar och annat tyskt…innerskrov var sandfärgad och inte oxidröd..om detta var före september 1944 så skall tigern ha zimmerit..samt att om det är östfronten så var varje vagn utrustad med tre stycken burkar färg (oxidgelb, rotbraun, grün RAL xxx*) Där manskapet målade vagnen antingen i två eller tre färgs kammo. Och jag har svårt för den "japanska varianten" med bäcksvart/överdrivet mycket pinwash runt detaljer :) *Minns inte RAL men kallas för Olivgrün. /Kent-Eric
Såg nu att du skrev Tunisien…Om jag förstått rätt så va Tigrarna Olivgröna där?? /Kent-Eric
Vad gäller diorama-kompositionen så fundera på vad det är du vill visa, jag antar att det är Tigern som är på underhållning. Då skulle jag placera den i mitten av plattan och sedan låta allt utgå från den. Det är ju den som är huvudsaken.
Placera ammunitionen alldeles i anslutning till vagnen och lastbilen alldeles i anslutning till ammunitionen, alternativt bortkörd. Ingen poäng att lägga ammunitionen som är tung att bära 10 meter bort bara för att få bära den 10 meter. Har du vagnen i mitten har du båda sidorna att laborera med för att få saker att se trovärdiga ut.
Sen skulle väl jag (men det här är personlig petighet) inte ha med flakvierlingen, alternativt ha den med, men obemannad. Man börjar inte meka med en stridsvagn i den här omfattningen om det föreligger omedelbar risk för flyganfall. I alla fall skulle inte jag göra det :).
Vad jag förstår så finns det två varianter en mörk gul och en olivgrön.
Vad gäller oxidröt så kan du styrka det med någon källa.
Jag tackar dig för svar jag ska elaborera med planering och ut gå från ditt svar.
Något tips vart man ska lägga kamouflage nät?
#44 Det finns en hel uppsjö varianter av mörkgul och olivgrön. Dessa färger och flera därtill hade en RLM-kod (Reich Luftfahrt Ministerium) och dessa finns bla behandlade i en bok som heter Wehrmacht/Heer Camouflage Colors 1939-45 om jag minns rätt. /Kent-Eric
Ser klart bra ut, fortsätt att laborera med upp lägget på dioramat👍
Ruskigt snyggt bygge , Tigern är fantastisk kommer jag ens nära skulle jag vara supernöjd Keep up the good work :)
Härligt! Gillar hela dioramat, snygga kärror 👍
Men blir det mer terräng? Alltså sten, vägspår, kaktusar, grästuvor, skyltar ?
Fortsätt ladda upp bilder, det gillas skarpt. 😃
Surrounded? Great then we can attack in any direction!
Snyggt! Det här kommer bli kanon bra👍
Ett tips om du ska använda sand är att om du känner nån eller själv har ett sandblästerskåp, ta den begagnade sanden från ett sådant. Den sanden blir superfin! Har en kompis som bygger mycket ökendios som använder sånt, riktigt bra!