Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpågående-projekt
Läst 1806 ggr
Proosen
0

Bounty Hunter Mustang

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så där ja!

Nu är nästa kärra i kön framkörd på byggbänken, MPC's Bounty Hunter från anno dasumal.

Lite småstrulig passform men inte mer än att det går att fixa, lättapplicerade dekaler och en snygg kärra tycker jag.

Här är en mock-up på hur långt det tog sig idag.

/Niclas

[Hayabusa]
0

Sååå cool 👍 Älskar floppers från 60/70-talet. Antar att detta är nyutgåvan som kom nyligen? Kul att Polar Lights Funny Cars släpps på nytt (jo, jag vet att detta är en MPC). 

/Stefan

zoncar
0

Ja du Proosen detta vart nog det läckraste jag sett på mycket länge!

Micke zoncar! 

hmm har nog själv lämnat hobbyn för annat?!!!

zoncar
0

Hmm jo mitt intresse är just nu; låt vara att man är en gubbe enligt de som ännu inte fattat att man ska bli "något" äldre!!! jo en Yamaha dt 50 skit kul att köra moppe igen!! Fast denna moppe är liksom ehum trimmad!!!!!!! Går liksom bättre än lagligt!!

Proosen
0

När man passerat körkortsålder och lagt sig till med lite mera, ähum…. pondus heter det inte trimmad. Det heter viktkompensering!

Skulle vara skoj med en gammknarr.

/Niclas

Proosen
0

Nu är den äntligen klar!

Fasiken vad krånglig den var att få ihop, i princip ingenting passar ihop. Visst, delmoment för delmoment går hyffsat lätt. Att sen få ihop helheten var desto värre, mycket filande och trixande innan karossen gick att få ned över chassit.

Spårvidden fram var för bred, vinklarna på inredningsbaljan stämmer inte med vinklarna under karossen, öppningen där injectorn sticker upp var för grund, karossfästena bak helt åt skogen fel och alltsammans gjorde att det blev mycket att greja med innan det hela passade ihop.

Nåja, så här blev det så småningom när ambitionsnivån sänkts i flera steg.

/Niclas

Proosen
0
Proosen
0
Proosen
0
Magnuzk
0

Som vanligt, riktigt snyggt. Jag har några bilar som jag ska sätta mig med också… nån dag. Eller natt.

[Hayabusa]
0

Snygg & cool 👍

[Tunnan]
0

Härligt muskelpaket.

Rone
0

Grym!! Tycker du fick ihop den riktigt bra trots motgångar. Dekalerna och bakdäcken ser ju riktigt fina ut, är de från byggsatsen?

Proosen
0

Tack allihopa!

Byggd rätt ur lådan förutom tändkablarna, vilka från början skulle fått sällskap av hela insprutningnssystemet. Fast den var ganska envis att få till så jag kroknade och bestämde mig för att bara få klar.

Dekalerna gick på som en dröm med enbart lite Micro-set som hjälp och slicksen är printade och klara med texten. Ska jag vara lite kritisk så borde det varit M/H-däck och inte Good Year eftersom det är M/H-spons på karossen kanske skulle vända texten in istället?

/Niclas