Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettairbrush-färg-lack
Läst 858 ggr
Filbrännan96
0

Färg för larvfötter?

Någon som kan tipsa om passande färg, pigment eller andra sorter. Vad som helst som funkar och ser bra ut till pansarband?

Tack på förhand!

😎

"It´s all about the details"! Cool

denstore
0

Förr har jag använt en Humbrol-kulör som hette Scenic Track colour. Funkade bra, tillsammans med en mörk wash och lite drybrush.

Nu har jag gått över till Vallejo, men har inte riktigt kommit till larvbandsmålning än.

Janne Nilsson
0

Det sägs att Humbrols Track Colour kommer tillbaka?

Även Vallejo har en kulör med liknande namn.

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

Filbrännan96
0

Jag har inte kommit dit att måla banden riktigt än men bara så man vet vad man eventuellt ska gå på. 

Har annars oxå sett att det finns en viss Mig-pigment  som är lämpad för band. Skulle det gå mån tro?🤔

"It´s all about the details"! Cool

nebeln
0

AK-Interactive Track Wash och Track Rust :)

starhawk
0

Har en flaska med sån där track-ets som man lägger banden i lite tveksam till den emellertid, den ger en mer svart-typ färg på banden. Lutar mera åt rost-hållet Model Master har en färg som heter Rust, lite mörk till rost men passar nog bra till band.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

[Orso]
0

Det beror väl lite på materialet. Fungerar track-ets på annat än metall? Hur är det på plast eller "gummiband"?

Vissa "gummiband" tycker t.ex. inte om Enamels utan blir klibbiga så där behöver man använda akrylfärg. Där får man kolla hur det funka innan man målar hela bandet.

nebeln
0

Nej, "burnisher"-vätskan (sulfat/sulfid oxidering kan lukta som ruttna ägg) det funkar endast på viss metall såsom gjutmetall och silver..plättering kallas det för i smycke-sammanhang där de gör svarta mönster…när plast och gummi börjar oxidera den dagen kommer inte jag minnas :) :)

grDalMas
0

om man går ut en trevlig dag och kollar på en leopard så är inte bandena särskillt rostiga utan mera geggiga pga var tanksen har kört under dagen