Bullen
Här har ni min senaste kreation som jag färdigställde på byggmötet idag. Den föreställer en hundkoja i skala 1/35 som ska stå i mitt kommande monsterdiorama med en risig svensk bilverkstad.
Huset är byggt från scratch av lindträ. De röda partierna är målade med pigment och fixat med pigmentfixer. De vita partierna är målade med tamiyafärg ovanpå AK:s "Heavy chipping fluid" och därefter chippat med pensel och diverse verktyg. Taket är vädrat med allt möjligt jox 😛 Olja, vattenfärg, pigment och färgpennor är det jag kommer på nu, men det var säkert fler grejer.
Bullen kommer från något av Mantis hundset.
Coolt 👍
Monsterdiorama? Ett diorama med monster eller ett aningen större diorama?
Haha :) Jag syftade på projektets omfattning. Men vem vet, det kanske smyger sig nåt monster också? 😉 Jag gillar ju såna.
Härligt bygge! Riktigt snyggt målat och vädrat, jag ser verkligen fram emot att få se hela verkstan 👍
Snyggt slitage på virket!
Coolt bygge 👍diggar vädringen på stugan
Kul med ett civilt dio, Jesper! Ganska civilt i alla fall?!
Tack tack alla!
#9 Icke militärt kan jag iaf garantera att det blir 😉Sen vet man aldrig vart det hamnar i slutändan… Hayabusas snack om monster fick mig att börja tänka på hur det skulle bli med en hybrid mellan "Walking Dead" och det svenska folkhemmet 😃
Jaa! Go for it! Zombie-apokalyps och svenskt 50-tal! Det bästa av två världar!
Haha! Det är faktiskt en väldigt intressant idé 😃
Känner du förresten till Simon Stålenhag? Han har skapat en väldigt häftig alternativ "verklighet" där svenskt 80-tal blandas friskt med sci-fi och dinosaurier. Det låter rätt så knäppt, men det fungerar faktiskt väldigt bra. Här kan du kolla in hans grejer:
#12 tack för länken! Klart sevärt!
Snyggt! Gillar vädringen!👍