MIG-produkter!?
Är det värt att köpa på sig grejer från MIG.
Dem sägs vara bra, eller har jag fel!? :p
"It´s all about the details"! 
MIG har mycket produkter. De flesta är helt okej, vissa är utmärkta.
En del kommer att hävda att det går lika bra med konstnärsoljefärger eller hårdpastellkritor. Att man kan blanda sina egna washer eller filter.
Men det är i jämförelse mycket prisvärt att köpa dessa pigment och oljefärger som dessutom finns i färger som passar våra syften bra. Har man dessutom aldrig blandat till en wash eller filter man tycker funkar bra kan det vara ett bra sätt att komma igång och upptäcka hur de skall vara.
Istället för att själv klura ut vilken hårspray som funkar för chipping kan man köpa hans färdiga eller AK som han heter nu. MIG-produkter drivs av frun som fick den firman i skilsmässan, AK har han startat upp därefter. Som till en viss del konkurerar med MIG-produkter.
Janne Nilsson
"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."
#1 Även jag rekommenderar MIGs produkter. Jag har samlat på mig en ordentlig hög under de senaste åren. Trots ett ganska omfattande bygge av stridsfordon så har jag fortfarande bara lyckats göra slut på en burk.
Jag uppskattar att allt är blandat och klart och dessutom fungerar ihop med Tamiyas och lifecolors färger.
#2 Att ge bort MIG productions i en skilsmässa!!! Måste klassas som en svår upplevelse. Stackars man!
Roger
Köp bara köp. AK Interactive känns lite mer uppdaterade och jag gillar dom förpackningarna mer så jag brukar gå på AK först och sen komplettera med Mig om det är något jag saknar eftersom deras utbud fortfarande är större. De här pigmenten är så fina så man kan lägga nästan osynliga lager och arbetsflödet är ju hjälpt av färdiga burkar mot om man skulle sitta och karva kritor själv som #1 säger. Spana in Migs dvd om pigment om du är osäker på hur de används. Kan rekommendera Abteilung-oljorna som dom säljer också, riktigt fina!