P-40 shark mouth
Hej gott folk!
Känns lite som ett inbrott det är. Jag har varit ifrån siten väldigt länge. Det har varit en massa annat som tagit och tar min tid i anspråk, så modellbyggandet ligger helt i träda just nu. Men förhoppningsvis är det inget som hindrar att man ber gamla bekanta om hjälp.
Jag har snokat runt lite på nätet men hittar inte riktigt det jag söker, jag kommer bara halvvägs. Jag är på jakt efter en "dekal". De finns att köpa, men de är ruskigt dyra, ca 1200kr har jag sett att de går för, och det är verkligen inte aktuellt. Jag tänkte därför fråga om det är någon som skulle vilja ha vänligheten att scanna in en sådan dekal till mig.
Dekalen i fråga tillhör ett flygplan, inte helt otippat, nämligen Curtiss P-40 Warhawk. Och det är då kanske inte heller så svårt att gissa vilken dekal jag är ute efter. Precis, hajkäften.
Det finns en massa bilder på nätet, men antingen är de för dålig upplösning på dem, eller tagna i fel vinkel.
Så skulle någon vilja/kuna scanna in en sådan bild från ett dekalark? Jag är säker på att någon av er därute har något sådant liggande. Denna någon har kanske dessutom en scanner tillgänglig.
Storleken jag behöver då… Ja det rör sig senare om en utskrift upp emot en meter lång. Vet inte vad vi pratar om i Mb, men stort blir det. Troligen blir det mindre storlek i Mb om man sparar den i svart/vitt, vilket fungerar alldeles utmärkt. OBS, det ska inte skrivas ut på dekalark sedan, utan på vanligt papper som ska användas som mall inför lackering.
Vad tror församlingen, kan någon vara behjälplig?
//Magnus
Har dekalarket ska försöka skanna det åt dig i dagarna

Kanon!
Uppskattar verkligen att du vill försöka.
Tack.

Bättre sent än aldrig. 😃
Hjärtligt tack.
Får se om det går att jobba vidare med den. Jag tror man kan göra den till vektorbaserad bild (hur det nu går till) och sedan dra ut den till "hur stor storlek som helst" utan att tappa skärpan.
Vi får se hur jag lyckas.
måtten på själva dekal arket 135*100 mm
om det är till hjälp