Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettairbrush-färg-lack
Läst 3355 ggr
zoncar
0

Kosutte Gin san

Jaja säkert ett knepigt ord, men alla som känner till alclad's chrome färger, vet nog vad jag tänker på! jo ett pulver som man ska gnida in, och ska då ska tydligen ge ett riktig chromglans. Ja jag undrar ifall det finns någon som vet något om denna produkt och hur i såfall man får tag i denna! och även ifall någon vet nåt om c1 metalizer som tydligen ska vara likvärdig!! // Micke

[Hayabusa]
0

Här t ex http://www.1999.co.jp/eng/10011510

Vill minnas att jag hört att denna produkt inte tillverkas längre, men jag kan ha fel.

/Stefan

zoncar
0

jo det vart nåt åt det hållet jag har hört! men produkten ska tydligen inte varit giftfri, så ja jag vet intet🤔!

Nä Stefan du har nog rätt!!

[Hayabusa]
0

Alclad funkar helt OK, tycker jag.

Denna kommentar har tagits bort.
zoncar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo alclad funkar om man kan och har möjlighet till en airbrush, men när man inte kan så, jo du har rätt Hayabusa, men denna produkt hade passat mig!! men enligt bild så är den högra alclad å ja bilden talar för sig själv!!!

Denna kommentar har tagits bort.
gismo76
0

http://www.mediamixhobby.com.sg/shop/c1mmetalizer.html

Här har du c 1 köpte en nyss skall testa den när jag bygger min Mclaren Mp 4/27. Men man bör nog vara försiktig med detta pulver. 

Gismo

zoncar
0

Tackar ödmjukast Gismo!! mycket vänligt🤪

gismo76
0

Inga problem hade själv funderingar på hur man skulle få till denna blanka yta. Just Mediamixhobby är en väldigt bra butik att handla i lätt och smidigt. Har du sedan Paypal går det ännu lättare. Snabba leveranser och ok priser. Minns inte men runt 160kr plus frakt tror jag denna burk kostade jag köpte lite annat på samma gång. 

Gismo

zoncar
0

You are the man Gismo!!!

Goose
0

Någon som hunnit prova C1 än? Jäkligt sugen på att köpa en burk att ha till mitt nästa bygge. Vetigt pris och verkar fungera jäkligt bra :) Bör man klarlacka över den sen montro?

gismo76
0

Inte hunnit testa min ännu . Även jag är nyfiken på hur ytan blir med eller utan lack på. Frågan är hur det fungerar med dekalvätskor för Mclaren som jag skall bygga är ju massa dekaler på …

[Orso]
0

Jag vet inte vad jag ska tro om detta. När jag tittar på bilden av dom två skedarna så får jag inte en kromkänsla av den vänstra skeden. Det känns mer som en spegel än krom.

På tal om färgen på McLaren så har det varit uppe på F1 modelingforumet och krom verkar vara fel utan det är tydligen mer polerad stål i kulören: http://www.f1m.com/forums/viewtopic.php?f=6&t=20262&hilit=alclad

gismo76
0

Har läst och sett denna tråd med och det är ju lika många olika åsikter som det är byggare. Men som jag tycker det verkar så beror det väldigt mycket på ljuset. Kolla bara på Årets Red Bull vet inte hur många nyanser det är i den och hur skall man kunna få till den på en modell tro.

Goose
0

gismo har du möjlighet att prova den på nått?, gärna med och utan lack så man ser skillnaden osv.  visserligen billigt att köpa en egen, men vill gärna veta innan, ifall man ska satsa på någon annan produkt.

gismo76
0

Tyvärr har jag inte hunnit prova den på något ännu .