Dragon 1/72 Jagdtiger
Jag smyger igång ett nytt pansarbygge! Jag har dock inte börjat bygga ännu, bara öppnat påsarna och kikat lite. Jag hade en idé om ett litet dio med en övergiven vagn som inspekteras av ett par jänkare. Ett aber i sammanhanget är att modellen kommer med i huvudsak stängda luckor. Det skulle nog se bättre ut med öppna luckor i en sån scen…
Massiv vagn 👍
Ja, det är en fläskig rackare! 🙂
Går det att ha motorluckorna öppna? Skulle ju i så fall kunna vara en idé, speciellt med tanke på kranen.
Ja, det skulle kunna vara en idé! Den skulle ju också funka ihop med havererad/övergiven-temat…
#11 Exakt. Kan tänka mig att många av dessa vagnar havererade pga att motor/transmission blev överbelastad.
Det här tål att tänkas på!
Härligt med pansar bygge jag ska följa detta.
En maffig vagn, kommer att bli brutalt! En fråga, vad limmar du ihop banden med? Eller använder du värme? Antar alltså att det är gummiband.
#16 Det fina med dragons ljusbruna ds-band är att det funkar med vanligt plastlim!
Aha, fint! Ska limma ihop mina Sherman-band, antar att det är samma typ.
Om det är samma färg är det samma. Lycka till!
#22 Detta är korrekt 👍
Tack Stefan!
#24 Ingen orsak 🙂
Vaket! Snyggt fångat.
Sätt en vit flaga vid kanon tornet så är det mer tecken på att dem givit upp.
#27 det var ingen dum idé!
Ser bra ut /Roger
Härligt häng.😉
Tack! 🙂
Har försökt mig på lite hemmagjord PE i form av stänkskärmar. Egentligen hade jag inte tänkt ha några, eftersom tiger 2-chassiet ser mycket elakare ut strippat, men jag tänkte att man kunde ha nån bit… Nu kan jag inte bestämma mig för om det ser bra ut eller om det ser ut som julpyssel på lågstadiet. Notera att det sitter provisoriskt med häftmassa! Synpunkter? Kom ihåg att ärlighet varar längst!
#32 Tar du med den på söndag? Lättare att avgöra i verkligheten. Jag kommer att vara brutalt ärlig 😉
#33 Helt ärligt tror jag att jag håller mig till etsen man får med i lådan! Jag har även (under svordomar) försökt tillverka egna hakar för reservbandlänkar.. Jag får nog gå upp lite i skala om jag ska hålla på med sånt. Eller skaffa starkare glasögon! 🤔 Hur som helst har jag med det på söndag! 😎
#34 Låter bra, att du tar med den på söndag 🙂
#36 Storleken bör stämma, jag vek plåtarna över plastskärmarna man får med i kitet som mall. Däremot kan dom vara lite skeva… Får sova på saken;-)
Jag har lagt på en basfärg. Tröttnade på att pilla med hemgjorda stänkskärmar.
Jag ser att det är lite kladd av superlim nertill på chassiet, men jag planerar att vädra ganska mycket så jag tror inte det kommer att synas.
Kranen kommer senare. Det ska också sitta en avsliten bogservajer i öglan fram.
Samma motor som en maskin som är 25 ton lättare känns ju inte särkilt rimligt.
Där hade dom nog inte tänkt till riktigt.
Nä, det känns lite optimistiskt… 🤪
Men jag tror också att det var så att Jagdtiger blev lite tyngre än planerat…
Snyggt 🙂
#44, #45: Tack ska ni ha! 🙂