Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpågående-projekt
Läst 587 ggr
Azgaron
0

Mina 144or

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är några av mina plan i 1/144. Fick ju låna en kamera och hade uppriktig svårt att se vad jag tog i vissa fall. Ska testa lite granna till, men hoppas den här duger så länge.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

StefanW
0

Kul med många plan! Tips: tänk på belysningen, det verkar finnas en lampa från höger. Om du använder en från varje sida och något ovanifrån så försvinner många skuggor. Jag håller på att experimentera med olika lampor, när jag blir mer nöjd med resultatet så skall jag försöka visa hur jag gjort! Sedan tar jag på macro utan blixt.

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#2: Jag håller med. Jättekul att se så pass många i den skalan! Det verkar inte vara så många som bygger i 1/144 i Sverige numera.

StefanW
0

Det fina med den skalan är ju att man får plats med många plan på hyllan…

Flört

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

#1 Tack för tipsen! Ibland har jeg nog för bråttom och glömmer att det är så lätt att ta om Glad Ska ta nya bilder i morgon så jag kan dra nytta av dagsljuset. Nu blev det ju lite hastigt och lustigt i farten.

Jag såg nånstans på FSM en lagom stor fotolåda (vet inte vad det kallas riktigt). En sån och några lampor borde ju räcka.

#2 Tycker att det är kul att bygga 144or. Tyvärr är många av de jag byggt ganska detaljfattiga så jag har lagt till stolar och i ett fall en hemmagjord pilot Glad Kul med lite utmaning.

Nog får man plats med många i hyllan alltid. Fick ju plats med ett helt gäng på ett A4 Glad

Det finns några till på g. Bl.a. en Rafale och en Bf109a. Saknar dock F-16 till min samling moderna jet.

Azgaron

StefanW
0

#4 Det var lite mer tips en tråd för ett tag sedan: Uppdatering Blitz-Diorama som också kan vara till hjälp!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

StefanW
0

#4 Kom på denna när du nämnde fotobox: Gör en diffusionsbox för fotografering inne på Foto.iFokus (det tog en stund innan jag hittade den!)

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

Tack för bra tips Stefan! Så nu har fotoboxen ett namn också. Bara att sticka till Jula och handla då. Glad

Azgaron