Handlare i Mariehamn?
Någon som känner till om det finns någon modellhandlare i Mariehamn. Har inga större förhoppningar, men det skadar inte att fråga.
Var i Mariehamn för något år sedan. Fanns en leksaksaffär med standardutbudet av modeller vad jag minns.
Mvh/Janne
Mvh / Janne
Hej på dig. Jag bor i Mariehamn och tyvärr är modellutbudet fattigt. Leksaksaffärerna har det sedvanliga utbudet av Revell och kanske någon Hasegawa. Finns dock några konstnärsbutiker om man vill handla penslar, färger m.m.
Även jag ska till Mariehamn nu på onsdag.
Åker med Viking Cinderella på onsdag och kommer tillbaka dagen efter så det blir väl sent på kvällen/natten man är där.
Synd. Om du kommer över dagen någongång så bjuds det på kaffe och kanelbullar på altanen :)
Får väl be kaptenen på båten att vänta på mig så jag hinner fika lite.😉

Hittade en leksaksbutik med lite Revell och Humbrol. Inget handlat där. Men vi hittade utmärkt mat lite längre ned på gatan. Blir hur som helst fler resor till Åland.
Är det långt från hamnen?
Leksaksaffären?
Cirka en kilometer. Ligger på den lilla gågatan mitt i stan.
Jaha, ja hade båten laggt till mitt på dagen så hade det nog funkat för den stannar där ett par timmar tror jag.
07.45-09.30 ligger den inne så det hade blivit lite stressigt även om butikerna varit öppna då.