Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: allmänt
Läst 1158 ggr
Raldor
0

Handlare i Mariehamn?

Någon som känner till om det finns någon modellhandlare i Mariehamn. Har inga större förhoppningar, men det skadar inte att fråga.

JaGa
0

Var i Mariehamn för något år sedan. Fanns en leksaksaffär med standardutbudet av modeller vad jag minns.

Mvh/Janne

Charlie82
0

Hej på dig. Jag bor i Mariehamn och tyvärr är modellutbudet fattigt. Leksaksaffärerna har det sedvanliga utbudet av Revell och kanske någon Hasegawa. Finns dock några konstnärsbutiker om man vill handla penslar, färger m.m.

[Tunnan]
0

Även jag ska till Mariehamn nu på onsdag.
Åker med Viking Cinderella på onsdag och kommer tillbaka dagen efter så det blir väl sent på kvällen/natten man är där.

Charlie82
0

Synd. Om du kommer över dagen någongång så bjuds det på kaffe och kanelbullar på altanen :)

[Tunnan]
0

Får väl be kaptenen på båten att vänta på mig så jag hinner fika lite.😉

Raldor
0

Hittade en leksaksbutik med lite Revell och Humbrol. Inget handlat där. Men vi hittade utmärkt mat lite längre ned på gatan. Blir hur som helst fler resor till Åland.

[Tunnan]
0

Är det långt från hamnen?
Leksaksaffären?

Charlie82
0

Cirka en kilometer. Ligger på den lilla gågatan mitt i stan.

[Tunnan]
0

Jaha, ja hade båten laggt till mitt på dagen så hade det nog funkat för den stannar där ett par timmar tror jag.

[Orso]
0

07.45-09.30 ligger den inne så det hade blivit lite stressigt även om butikerna varit öppna då.