Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 1255 ggr
StefanW
0

Tradera info!

Det finns några auktioner med bilar m.m. av signaturen VH

Vem är då VH? Svar: Viragohobby! Såg att det fanns lite kvar!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Pontiac63
0

Blev sugen på VW:n på auktionen. Nån som har dekalark för "Herbie"???

ElLobo
0
Azgaron
0

#2 På tal om ebay. De verkar ju ha ändrat på kategorierna så nu hittar jag knappt längre. På avdelningen för modeller verkar det ju inte finnas några militärmodeller längre. Och vissa favoritkategorier har försvunnit. Har jag missat nått?

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

ElLobo
0

#3: Är det eBay UK eller eBay USA eller någon annan eBay-sajt du tänker på? Om det är eBay UK, så finns avdelningarna fortfarande där men de har ändrat om sajtens utseende lite.

Favoritkategorierna har jag för mig bara blev kaos när de ändrade om, men så här är det:
Man får ju som vanligt gå in på Toys & Games och Model Kits.
Sedan till vänster finns en kolumn Categories. Där kan man välja Models (om man nu vill leta bland modeller).
Ovanför Categories, också till vänster, finns sedan en kolumn Model Kits Finder, där kan man välja Type, Scale o s v.
Sedan är det bara att klicka på Show Items.

eBay USA är egentligen länge sedan jag var inne och riktigt tittade på, så där kan jag nog inte svara på hur de har gjort.

Azgaron
0

#4 Det var ebay USA jag tänkte på. UK funkar ok med sina sökalternativ istället för färdiga kategorier. På den amerikanska verkar ha ändrat till ett motsvarande system, men flertalet val tycks saknas. Däribland alla militära kategorier. Valet airplanes ger bara strax över tusen träffar mot tidigare över 5000. Jag skrev ett mail till dem och frågade. Får se om jag får nått vettigt svar. Ibland är det struligt att formulera sig rätt även om jag är rätt duktig på engelska, så jag hoppas att de förstått vad jag menar.

Azgaron

ElLobo
0

#5: Jag ska ta mig en närmare titt när jag hinner. Få se om jag blir klokare …

ElLobo
0

Jag var inne och tittade, men såg inget direkt konstigt. De kanske har hunnit åtgärda bugg eller vad det kan ha varit.
Så här såg det i alla fall ut kl ca 09.55:

Toys & Hobbies > Models, Kits
34 931 items

Air(4155)
Anime(232)
Automotive(11763)
Boats, Ships(1357)
Character Figures(794)
Military(10921)
Monster(570)
Motorcycle(390)
Promo(788)
Rocketry(502)
Science Fiction(1601)
Space(269)
Super Hero(151)
Tools, Supplies, Engines(787)
Wooden(366)
Other(834)

Azgaron
0

#/ Så såg det ut innan för mig med, men av nån anledning gör det inte det längre. Precis som om jag skulle ha ändrat nån inställning jag inte är medveten om. Mycket mysko!

Azgaron

ElLobo
0

#8: Verkar skumt! Det är ingen begränsningsruta som har råkat bli iprickad?

Azgaron
0

#9 Jag vet inte men jag ska kolla om jag hittar nått. Annars är det nått mek med den här datorn eller nått sånt.

Azgaron

Azgaron
0

Ok, efter många om och men och en lång brevväxling med ebayUKs support (skrev på US) som inte ledde nånstans så råkade jag hitta följande längst ner under listan.

You are currently testing eBay's new search experience. If you prefer, you can opt out of the test.

Jag valde opt out och vips var allt normalt igen Glad

Vet faktiskt inte hur jag hamnat med i deras experiment, men nu funkar allt som det ska igen.

Azgaron

StefanW
0

#11 Skönt att du hittade den "felande länken" 

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

#12 Japp, det är mycket lugnare så Glad

Azgaron

ElLobo
0

#11: Skönt! Det är ju en aning irritterande när plötsligt inget är som det ska vara.

Azgaron
0

#14 Nä det är inte kul. Mycket skönare att kunna hitta det man vill ha. Himla tur att det skedde efter Buffalon, annars kanske jag inte hade hittat den.

Azgaron