Hej
Tänkte bara skriva några rader här och förklara varför jag inte varit så aktiv här inne dom senaste månaderna. Byggt har jag gjort lite men inte orkat ta tag i att skriva här eller lägga upp något. Det är så att för ca 1 år sedan så blev min pappa svårt sjuk. Så senaste året har mest gått åt till att få det så bra som möjligt för honom. Han kämpade på 1 år med behandlingar osv men i söndags natt så somnade han in lugnt och stilla. Jag hoppas kunna komma igång och vara lite mera här igen inom en snar framtid. Men är mycket som skall fixat nu .
Mvh Gismo
Hej Gismo
Jag måste först börja med att beklaga sorgen.
Jag vet hur det känns när en förälder lämnar en och somnar in till den eviga vilan.
Min mamma dog nu i februari efter en lång tids kämpande med sin cancer.
Förstår dig och känner med dig min vän.
Livet är tungt när ens närmaste lämnar en så är det bara, men som jag brukar säga så kommer det sol efter regnet och det gör det även för dig fast det känns väldigt avlägset just nu kanske.
Låt sorgearbetet får tar den som krävs.
Tänker på dig
/Janne

Hej Gismo,
Det var tråkigt att höra om din far. Det som ofta glöms bort i sammanhanget är att den sjukes anhöriga lider av frustrationen och maktlösheten när man står vid sidan om och ser en kär anhörig lida och tyna bort utan att man egentligen kan göra något åt det hela. Trösta dej med att du gjort så mycket du kan för att den sista tiden skulle bli så bra som möjligt och det är det i kombination med alla goda minnen som blir kvar med tiden. Det är svårt att tro när man står mitt uppe i misären men det kommer faktiskt en dag när man orkar med sej ordentligt igen, jag lovar. Ha det så bra det går under omständigheterna och glöm inte bort din egen hälsa, det är lätt gjort. Jag har förstahandserfarenhet av vad det innebär….
Lev väl så ses vi här igen när orken kommer tillbaka.
/Jens Tornblad