Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 988 ggr
gustav.lek
2013-07-06 01:37
4

Varning

Jag vill inte prata skit om någon men alpha hobby måste jag varna för han verkar inte ha koll på något och kommer med en 6 månaders faktura och säger att man inte har betalt. Jag kunde ha skött det bättre genom inte bara svara det "det är betalt" men jag är på semester och orkar inte med folk som inte klarar sköta sitt företag och under de få dagarna jag slipper ha koll på allt runt mig och inte är i landet. Han skriver väldigt storslaget kring sig själv på hemsidan men jag kan inte se något av det.

Janne Nilsson
2013-07-06 13:29
3

Vid första anblick låter det som något för två företagare att reda ut?

Utan att veta något om fallet, så är det mycket vanligt att något går fel vid fakturabetalning. Fel öresavrundning eller något fel på referensnummer eller avsaknad av det senare gör att det är svårt att matcha inbetalningen rätt, varpå fakturan ligger öppen. Även om felet inte ligger hos en själv försöker man väl vara behjälplig i en affärsrelation? Något som jag själv får syssla med flera gånger i veckan i min yrkesroll. Avancerade affärssystem till trots.

Om det görs på ett affärsmässigt sätt är det väl inget att orda om oavsett om du har semester eller inte? Men det är svårt att läsa mellan raderna hur det gick till. Skall du gå ut och varna för någon på ett forum på det här viset är det alltid bäst att lägga alla korten på bordet?

Janne Nilsson

"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."

MarkusN
2013-07-06 19:03
2

Jag kan hålla med OP att Alfahobby har noll koll. Tre gånger har jag handlat av dem. Första gången stod det klart att hemsidan ljuger fullkomligt om lagerstatus, dessutom ingen reaktion av dem förrän man hör av sig och frågar hur det går. Andra gången fick jag via mejl "arbetsleda" dem igenom processen att faktiskt ta emot, bekräfta, packa och skicka en order. Tredje gången var det en härlig kombo av 1 och 2, därefter är det bojkott av denna i mina ögon mupp till handlare. 

Affärsmässighet och Alfahobby? Knappast.

lanm65
2013-07-06 20:21
0

Har handlat några gånger på AH och det har fungerat bra för det mesta. Någon gång har det strulat lite då jag velat ändra och lägga till i beställningen, det som beställts först kom men ej annat som jag lagt till, sedan tog det 3 veckor innan grejerna kom. Andra gånger har de dykt upp inom en vecka. Tråkigt om det inte fungerar, de har ju ett hyfsat utbud på flyg i synnerhet.

Raldor
2013-07-07 00:45
3

Har erfarenheter som #2. Upprepade förfrågningar hur det går med beställningen och varierande bortförklaringar från AH. Lagerlistor som inte stämmer. Paket som kommer på avvägar. Den sista beställningen har jag inte hört nånting om på snart ett år. Så även jag har gett upp hoppet om denna försäljare. Tråkigt då han har mycket intressant i sina listor.