Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettgruppbyggen
Läst 1350 ggr
pebben
0

Ang GB #1

ville bara påminna om att det änteligan!  snart är dags att visa upp vad vi har åstakommit 4 dar kvar! så nu är det dags för finputsen av gammel tanten!

jag måste säga att jag tycker att det varit jätte roligt att sambygga med er trots illrar katter och anndra sabotörer. men också lärt mej att jag har svårt att behålla gnistan för samma prodjekt under så här lång tid. och då jag såg att nästa gb skulle vara i 5 månader så har jag bestämt mej att det nog är bäst att inte delta i det. sorry folks!

//pebben

TommiN
0

det blir mycket intressant och se vad ni har åstadkommit.

Hompe
0

Japp, ska bli intressant kommer det utses någon bästa modell eller så?

StefanW
0

…och vad kommer den att vinna?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Hompe
0

Väldigt bra fråga kanske en burk eftersökt humbrol färg Skrattande

Azgaron
0

Pebben! Det finns ju inget som hindrar att man blir klar tidigare Glad När det är lätt att tycka att man har gott om tid och när det väl kommer till krita så finns det alldeles för mycket modell kvar att göra innan deadline. Så ibland kan det bli helt fel med för mycket tid.

I vilket fall önskar alla deltagare lycka till! Ser fram emot att se resultaten.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

StefanW
0

#4 Vilket nr?

Stefan - Modellbyggare

Hompe
0

#6 vet inte

Sven-Erik
0

Någon som har sett en JU52:a med Lufthansamärkning??
Kanske den ger sig till känna när alla andra "Tante Ju" kommer att visas här på forumet!!??
Jag ser fram emot bilder på de färdiga alstren!!!!Skrattande

pebben
0

#5 det är väl så att vi alla har olika byggtempo så det är nog svårt att sätta ett datum som passar alla. 

//pebben

pebben
0

men även jag ser fram emot att få se era junkers! Fot i munnnen

(och min egen hehe!)

//pebben

ElLobo
0

Frågan är om mitt plan blir klart i tid eller om det bara svävar bort mot den avlägsna horisonten  …

#0: För min del är det tvärt om, jag behöver mycket tid, men det beror ju en hel del på hur mycket annat man har omkring sig som behöver göras.

#8: Jag har skickat ut ett par räddningshelikoptrar, men än så länge har de inte haft någon tur.

Och även jag ser fram emot att få se de (förhoppningsvis) färdiga resultaten!

pebben
0

#11 haha! ja där ser man hur olika vi är. för min del hadde nog 5 grupp byggen på den tiden varit lagom! tycker lite stress är bra för då blir grejorna färdiga! sedan beror det ju vad man har tänkt att bygga förstås en airfix me 109 eller ett helt pansar slag med tio tigrar och tio t-34or då tar det ju lite längre tid förstås

//pebben

ElLobo
0

#12: Ha, ha, ja då hade det garanterat tagit längre tid!

StefanW
0

Ja, nu börjar det närma sig….trodde att man nästan var klar…men icke…dekalerna höll inte, utan det skall på nya under dagen, Så undersidan får sig nog en strykning till och nya kronmärken. Att sedan färgsprutan levt sitt eget lilla liv ett tag är en annan historia.

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

pebben
0

min med! den ska vara bland dom bättre men krångel åker man på då och då mest hela tiden! så länge den skvätter så här kommer den inte i närheten av min junker!

//pebben

StefanW
0

#15 Ja, det blir nog till att ta fram penslen…

Stefan - Modellbyggare