Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfigurer
Läst 3109 ggr
panther11
1

scratchbyggd figur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har lattjat lite med att skapa mina egna figurer av Magic sculp. Än så länge har jag bara fått ihop två gubbar i olika skalor. Började i vintras  med en större figur 75mm. Jag tänkte att man måste börja med något lätt, så det blev 91'an. 

Lätt & lätt! det var inte bara, det häller. Men man lär sig under resans gång.

panther11
1

Figur två tänkte jag pröva med en 28mm Karolin. Lite mindre skala kanske går det snabbare att göra? Började att göra ett skelett av koppartråd och använde green stuff för att bygga upp kroppen. Huvudet tog jag ett från warlords, insåg att det var för svårt för mig.

panther11
1

Lite referenser jag använt mig av för storlek osv, En Frontrank ryss och lite karoliner från Drabantens nya 28mm serie.

panther11
1

Börjar lägga på M sculp på figuren och forma uniformen nerifrån och upp.

panther11
1

Kanske lite fet och bredbent? 😂

panther11
1

När man har övat upp sig kanske jag kan få till bättre veck i kläderna och en mer dramatisk pose. Kanske en attackerande figur med mord i blick? Nåja ett steg i taget!

panther11
1

Svärdfästet är oxå koppartråd. Är hyggligt nöjd med den färdiga gubben, ska måla den tänkte jag. Får se hur det blir?

nox_umbra
0

oj det där ska du vara riktigt stolt över, sjukt snyggt blev det. mäkta imponerad. magic skulp är ju väldigt tacksamt att jobba med när det börjat hårdna lite annars så blir det lätt lite kladdigt :) det är också utmärkt att slipa i med en fin nagelfil så puttsar man ner dom skarpa kanterna lite. finns jätte bra filar på typ Kikks med 4 olika kornstorlekar på och dom är mjuka också så dom formar sig efter det man slipar lite granna.

StefanW
0

👍

Stefan - Modellbyggare

50m2
0

Härligt Magnus! Jag blir så jädrans avundsjuk på dina figurer, mina som jag lyckats måla ska bara ses i skumt ljus under vatten utan cyklop.

Peter

GRIMM 56
0

Trevligt Magnus. Ser fram emot att se den målad på något möte i höst.