Annons:
Etikettairbrush-färg-lack
Läst 1672 ggr
[Jarl]
11/15/17, 8:18 PM

Flory Models washer?

Hej har köpt flory models weathering washer?

Det står skaka och använd direkt ur flaskan. Men direkt ur flaskan känns dom för starka. Dom tänker hela modelen? inte genomskinlig

Kan man blanda ut med vatten eller vad?

Jaha står att man ska vänta tills tor och torka av😃

Annons:
[Tunnan]
11/16/17, 12:19 PM
#1

Verkar vara lite diffus information. Är den vattenbaserad så borde det ju funka med vanligt vatten.

[Jarl]
11/16/17, 5:13 PM
#2

Nej den är inte vatten baserad. Den blir liksom knottrig i vatten och laknafta funkar inte heller. Ska pröva med en model att tänka den.

PAK43
11/16/17, 5:38 PM
#3

Jo, Flory models är vattenbaserat. Kladda på med pensel, låt torka, torka av med fuktat hushållspapper eller fuktad tops eller nåt. Ju mattare yta under desto mer sitter kvar.

[Jarl]
11/16/17, 6:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Ja tack #3 av: PAK43 kom på hur man gjorde

[Jarl]
11/16/17, 6:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

.

[Jarl]
11/16/17, 6:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

.

Annons:
flyingdragon
11/19/17, 8:30 PM
#7

De där washerna såg väldigt intressanta ut, de får nog inskaffas. Stort tack för tips. 🙂
Mvh Jocke

NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
                                                                                                                                                        Virgil

[Jarl]
11/20/17, 7:59 PM
#8

#7 Ja dom är väldigt bra. Och enkla bara blött upp med tops och ta bort runt skarvar. Väldigt enkelt super bra.

Skulle rekomedera tre stycken svart, brun och rost kanske👍

flyingdragon
11/21/17, 8:55 PM
#9

#8 Tackar för rekommendationen,  men det blir troligen att köpa ett paket med en av varje. Då har jag för alla tänkbara byggen och kan dessutom blanda nyanser lite som jag vill. Om jag nu har förstått informationen på hemsidan rätt. 🤔
Mvh Jocke

NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
                                                                                                                                                        Virgil

[Jarl]
1/15/18, 5:36 PM
#10

Rost var ingen hitt är för lite pigment i den! Inte den klassiska rost färgen.

Har inte prövat sand och vitt än.

Upp till toppen
Annons: