Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterevenemangtävlingarutställningar
Läst 2112 ggr
ProMod
0

Flygfesten...

För er som är intresserade så går flygfesten i Dala-Järna av stapeln 7-8-9 augusti…

Mer info finns på www.flygfesten.com

Exelon
0

Enda gången jag har närmast till något evenemang!Gråter

Ska iaf dit, lördagen, om jag inte är stuppank efter en trippen till Elverum, ska dit och köpa en Kar98k om det finns någon i bra skick.Skrattande Ingen uppborrad norsk "trimmning" utan en hedlig 8x57 J(I)S. Men det blir nog Dala Järna hur som helst…

Maysula
0

Redan inprickat i kalendern!!

Thomas

ProMod
0

Jag önskar att jag kunde åka dit själv…men vi kör "tyvärr" dragracing i Lindesberg just precis den helgen…Gråter

Penguin
0

Man får tacka för tipset, blir nog en tripp dit! Inte var dag man får gå på flyguppvisning, alldeles för sällan det händer tycker jag!

ElLobo
0

Ja, jag hade också gärna åkt dit, men det kolliderar för mig med. Den veckan är jag i Estland som tävlingsdomare.

Sven-Erik
0

#5.  Vad är det du är domare till?

ElLobo
0

#6: Som domare i ERNA Raid.

ERNA Raid  

ERNA Raid 2008

Proosen
0

Jo, dit ska man ju är det tänkt. Brukar vara mycket bra program i Dala-Järna och det är inte allt för långt hemifrån heller.

Niclas

[Tunnan]
0

Hmmm, lite väl långt att åka. Obestämd
Hade klart varit trevligt med ett besök annars  Glad

Proosen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kom att tänka på förra gången det var när F-16piloten körde skjortan ur kärran och fick Gripen att se ut som en trött gammal härk i jämförelse. Sen brummade Old Crow omkring och förgyllde tillvaron. Borde ju bli lite Spitfirebrum i år så man får gotta sig åt den kärran också.

Team 60 var där och drog lite häftiga svängar också.

Niclas

Proosen
0

En bild till från senaste flygdagen.

Mona22
0

dit är ett givet mål. har bokat upp mig redan. måste ju kolla alla fina flygplan och hoppas man kan tigga till sig en flygtur i något spännande flygplanOskyldig.haha.. tänk om det ändå vore så lätt.

[Henke29]
0

Ohh min synd att de är så långt dit.
Men men vi får välla se..
Favorit planet F-16 kan man aldrig får nog av..

Henke

Proosen
0

Så lätt skulle jag också tycka om att ha det!

Köpte lott med tur i Old Crow som första pris och missade med bara några nummer, hjärtat stannade nog en stund där och andningen likaså Förvånad men ingen tur till ProosenRynkar på näsan

Niclas

Maysula
0

På en Flyguppvisning i Mora för ett antal år sedan köpte även jag lotter . Jag var ett ! nummer i från 2:a pris, det var inte kobajs det heller, en flygtur i en Yak 52:a!! Första pris var en tur i en Mustang

som hette "Miss Detroit". Även jag kom ihåg hjärtklappningen när

numren drogs

Thomas

Proosen
0

Sist var även B17 där och flög, nästan tuffare än en Musse i ljudet och definitivt tuffare som flygmaskin.

Niclas

Mona22
0

när vi var på Fly in på visingsö(en flygträff) så vaknade vi upp i tältet av att en yak 52 taxade förbi tältet max 1,5 meter ifrån.han skulle flyga hem igen. vilket ljud. hade gärna åkt med.Skrattande

Exelon
0

#10 Ja eller varför inte en me 109 som det flygs lite här och där med. Men en spitfire är inte fyskam (bättre än en musse) tycker om merlin ljudet från dessa rackare… B17´n var som du skriver intressant att se, en merc motor går inte av för hackor det med.Skrattande

Red Arrows var riktigt kul att se på synd att jag inte hade med videokameran och filmade…Skäms

Var du där Proosen när Mig´en(har för mig det var en sån) klippte lite talltoppar och var inte långt från att krascha?

Proosen
0

Ryssflyget missade jag, fick storyn till livs av min farbror.

Tydligen hade piloten landat och kvickt som attan ställt sig så man inte skulle se skadan på vingen där det hängde lite barrträd och dinglade.

Det blev kvar ganska länge i Dala-Järna för reparation innan det kunde ta sig hem igen.

Niclas

Maysula
0

Kärran flögs av nån pilot från Estland eller nåt grannland , det var i varje fall en plan som heter Delfin om jag inte missminner mig.

Direkt efter landning så slängdes en jacka över hålet som blev i vingen, publiken verkar ha gillat uppvisningen i alla fall.

Thomas

AlliN
0

såg trevligt ut, men kallt var det nog men det e det värt!

//AlliN

Exelon
0

Hehe efter "showen" var slut så gick vi och tittade under vigen. Det var ett rejält hål , var väl brett som en murarhink, och hade gått in nära hälften av vingen. Var även och tittade på området där han klippte topparna det såg ut som en skogavverkning hade åkt förbi lite snabbt.

#20 Ja om inte piloten hade kvicknat till så hade nog varken jag och ett x antal till hamnat 2.3 under backen. Han var verkligen rätt över oss.Rynkar på näsan

Proosen
0

Här är en L-29 Delfin

Niclas

Exelon
0

Var det verkligen L-29 delfin? Hade för mej att den såg annorlunda ut. Men det kan bero på bero på aktiviteterna kvällen innan med diverse kräftor och nubbar.Skrattande Hjärnan var väl inte allt för aktiv den dagen…

Proosen
0

Här är kärran som var med 1996, var det det som kapade träd så är det en Delfin. Bilden är från Flygfestens egen hemsida.

Niclas

Exelon
0

Tycker det ser för fräsh ut, den kärran som tog träden var en risig kärra. Och  alufärgad. flygplan är inte min starka sida så jag är inte ens 50% säker. Vill minnas att den hade insuget i nosen och inte på sidorna.

Men det är säkert den. 96 fan va tiden går fort.