Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: pågående-projekt
Läst 1153 ggr
leo-
0

AFV: 8.8cm Flak 18, del 1

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kommer en bild på vad som händer i skåneland

Det är den pilligaste modellen hitills

Azgaron
0

Det där ser himla trevligt ut Leo! Och jag kan tänka mig att det är rätt pilligt!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

starhawk
0

Vad är det för kanokel du pillar med leo?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

leo-
0

lite av ett impulsköp för att den var fin. och  KV:n står och drar till sig lite grann och jag kunde inte hålla fingrarna i styr. Där gick den målsättningen åt skogen igen med att göra färdigt den ena innan man börjar på nästa

pebben
0

Mmm afv 88 har jag inte byggt nån än! hur är den?
(förutom lite pillig Glad )

//pebben

[Henke29]
0

Se där Leo nu har du jobb framöver Skrattande
Ska du ha den till nått diorama ???

starhawk
0

#3: Den målsättningen hade jag också en gång i tiden, men så hamnade jag på ModellbyggeiFokus och förfallet satte in Glad nu har jag fyra projekt på gång

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

leo-
0

4  jo den är trevlig men tar en väldig tid p g a alla smådelar och så sitter det en plåtbit helt plötsligt så man får ha snabblimmet framme. Den innehåller både etch. mässingsdetaljer. gummidäck och räfflad alupipa .

Dio vet jag inte än men jag måste erkänna att det finns vissa ideér som snurrar i knoppen som vanligt. Den kommer iallafall vara målad i östfront färger

gigabyte
0

Har xåx sneglat åt en 88 ,en rejäl knall påk

leo-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter diverse mixtrande och kikande i förstoringslampan är själva kanonen nästan färdig (fattar inte hur jag ska lyckas få dit kedjorna riktigt .fästöglorna äa mindre än en mm) men det löser sig. lavetten nästa. nu börjar man känna igen den

[Henke29]
0

Mycke bra jobbat Leo Skrattande
Ser bra ut den där kanonen..
SKa bli kul att få se den färdig..

Sven-Erik
0

#9. Jättesnyggt Leo! 88:an är verkligen en imponerande pjäs! Kul att följa detta bygge, jag har själv en likadan som står och väntar på uppmärksamhet!

Azgaron
0

Mycket imponerande Leo! Låter som det är en del småpill på dn där.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

StefanW
0

Intressant bygge!

Tar mig friheten att byta namn på tråden så blir den lättare att hitta och kallar denna för:

AFV: 8.8cm Flak 18, del 1

och döper fortsättningen till:

AFV: 8.8cm Flak 18, del 2

och lägger båda under Pågående projekt

//Stefan

Stefan - Modellbyggare