GB#130 M1133 Stryker MEV
Sakta men säkert så går bygget framåt 👍 Jag har jobbat med befälsluckan och det finns 2 beväpningar att välja på som sitter framför befälsluckan, jag valde alternativet med rökdon och det andra alternativet var en kulspruta, jag fick ta fram min dremel och fräsa bort lite plast där rökdonet kommer att sitta senare, jag har också fått ihop framlyktorna 🙂
Kul att du är på.
Jag trodde faktiskt gruppbygget hade somnat in.
"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."
Snyggt! Kul att du provar att skala upp. Några reflektioner kring hur 1/35 skiljer sig från 1/72?
#12: Tackar! 🙂
Jag upplever 1/35:
Det kan ibland vara svårare att förstå byggbeskrivningen.
1/35 gör att modellen blir mer intressant att titta på då det är fler detaljer att upptäcka även om man bara bygger den direkt ur lådan.
Det finns nästan obegränsat med eftermarknads prylar i 1/35 även om 3D har gjort att eftermarknaden i 1/72 blivit bättre.
Kräver mer tålamod men desto roligare blir det när modellen är klar.
Det är lättare att jobba med PE i 1/35 då delarna är större.
Jag skulle också påstå att modellerna i 1/35 är mer verklighetstrogna även om det också beror på byggaren själv.
1/35 modellerna är betydligt dyrare 💰 men man får ju mer att bygga så man får mer valuta för pengarna 😀
När det gäller målningsstadier så behöver man i 1/35 inte jobba lika mycket med highlights som i 1/72 för att få detaljerna att synas, detta är väl lite av en smakfråga också såklart.
Det var några av mina tankar om detta 🙂
För övrigt så verkar det tyvärr som att skalan 1/72 är på nedåtgående när det gäller pansar iaf här i Sverige vilket jag tycker är trist 😫
- Redigerat 2026-09-21 16:33 av BornToGlue
#13: Intressanta reflektioner. Som du säger, det är lite lättare med realistiska/skalenliga detaljer i 1/35.
Det kommer ju lite kul 1/72 ibland, har dock inte så bra koll längre. Ammo of Mig har ju släppt en del:
https://www.migjimenez.com/en/359-172-scale?SubmitCurrency=1&id_currency=1