Nytt i bygghögen - jan 08

#0-3 Det var mycket trevligt godis! 
Lite Airfix-junk att elda med om det skulle bli kallt
Jo du! Den tanken har väl slagit en annan, nu när man just nu sitter med en Airfix som är allt annat än rak (flera varmbad) 
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#4 Underbar! Äntligen (som Gert säger) lite entepenad maskiner! Vad fick du ge för den?
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Jo villa ha något lite ovanligt i fall man slipper tull blev det 410kr vet inte i fall det är billigt eller dyrt hittade inget att gemföra med i sverige :)

#7 Det lät ju inte för dyrt, men risken är väl stor att den kommer att kosta en bra peng i svedala…
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Det var ju en trevlig liten sak, och priset antar jag är överkomligt.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#0-3: Mestadels trevliga saker, det där! Speciellt H-19:en och dekalerna! 

#4: Intressant sak! Alltid kul att se lite tyngre och större grejor!
Trevliga modeller
Kan jag får det vänstra landningsstället till min Canberra ifrån din? 
#12 Nääää, men du kan få titta på det 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Eftersom jag har en dylig låda kan jag intyga att den är mycket rolig
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Ja visst är den en liten rolig låda den där ;)
#13 Näääää…Bläääää.
Jag lyckades med att knäcka mitt under julstädningen.
Attans också
Imorgon hoppas jag att mina många modeller kommer med bussgods.
Ska blir mumma att kolla in dom.

#17. Där ser man vådan av att städa….
Det skall bli kul att få se det lasset med modeller! Bilder, bilder!
Ja de hoppas ja me få se lite bilder när de lasset komer ;)
Väntar på min F-16 oxå:)
#18, bara lugn…det kommer bilder.
Jag är så nyfiken så jag spricker snart, älskar att kolla in nyinköpda modeller.

#20. Jag tror att jag är lika nyfiken som du…Det här är olidligt…

#20: ALLA är nyfikna på ditt kommande lass!
Jepp, här med!
fast du sa ju alla så…
Azgaron

#25 är den verkligen ww2? ser ju lite nyare ut med ryss standard i alla fall annars ser ju ryssarnas lastbilar ut som A-fordar på 40 talet
typ gaz aaa
//pebben
snyfft redan 3e januari och jag har inte köppt en plastbit ens! men blev så inspererad av min jätte fina frog spittfire att jag köppte en kattalouge från frog (1975) på tradera
//pebben
jag höll också på att glömma bort tror jag kom på det med 5-10 min kvar men det gick vägen! bjöd dock bara på den från -75 vart den från -70 gick har jag ingen aning om
//pebben

#30 lite intressant läsning :)
Trevlig Viper Henke!
Azgaron

#35: Det ska gå att lägga in flera bilder i samma inlägg, och jag prövade precis att det fungerade. Ibland kan det dock trilskas och då får man ta en bild i varje inlägg. Dessutom kan det kanske ha betydelse vilken webbläsare du använder. I den nya versionen av iFokus ska emellertid just det problemet vara åtgärdat.
Nej jag gillar inte detta. Nu blev det en dubbelpost som jag försöker att dölja genom att redigera :(
Å hu! Vacum, resin och vitmetalldelar! 
Azgaron
Ser man på WildeSau du har allt många modeller nu va ;)
Ska bli kul att kika på dom nya sen på Lördag

#40: Jaså, det var du som knep de där dekalerna! Men några dekaler till en F-5:a ska man väl kunna knipa! 
#Har WildeSau vunnit på tipset tror du Henke ???
Så som han köper menar jag
Ja tror han vill bli 1a i Modell köp Januri 2008 ;)
#42 Det finns nog en F16-springare över till dig också.
Jag köpte F-5-arket för de sydvietnamesiska dekalernas skull, men de var tyvärr något snedtryckta. Är det något du är intresserad av så vet du var det finns 

#45: Det där är bra att veta! Det ska jag komma ihåg! 

Fick hem min segelbåt idag, Playstation-catamaranen från Heller. Skittuff ser den ut, kommer bilder senare.
Massa trevligheter som ni andra visar upp, som vanligt skenar det iväg med dessa bygghögstrådar. Tre dagar gammal månad och redan över 40 inlägg.
Niclas
#43 Julbonus, vet du! 
#44 Modell-1:a i januari, javisst!
Bara jag slipper stå modell själv 

#47: En båt låter trevligt! Den vill vi snart se!
På något märkligt sätt har dessa trådar en förmåga att rusa iväg från noll till flera hundra på bara någon vecka. 
Ja undra på de som vi köper här :)
Man trissar upp varandra till köp..
Har lagt bud på 4st modeller på Tradera just nu

#50: Jo, jag har sett det! 
När jag får min lilla näpna låda med ett 15 tal modeller i så hamnar jag nog i topp…ett tag i varjefall.
Hoppas den kommer imorgon 

#52: Av en eller annan orsak så hoppas vi också det … 
Ja de blir väll en fin skatt du ska få :)
Hoppas den är värd allt nu Tunnan :)
Kan tro det
Och somliga av dem kommer att bevista listan två gånger, och på så vis även öka inköpsstatistiken för fler personer! 
Azgaron

#52: Har Bussgods hört av sig?

Nej tyvärr, men jag hoppas dom kommer nu med 3-bussen.

#58: Hoppas du har tur!
Ja han lovade att skicka dom direkt när jag har betalat, och det gjorde jag i onsdags.
Och det går ju direkt bussar emellan Malmö o Kalmar via Torsås, så det bör inte tar så lång tid tycker man ju.

Vet inte om mina grejor platsar i denna kategori,men är däremot i skala 1:1,och lite av byggsats,hämtade ut min sänkningssats till BMW:n igår,så att jag får nog gå loss på den nu under helgen.
.

#62: Va, sänkningssats?! Behövs det inte en höjningssats inför nästa Locketorpsträff? 

Tänkte hyvla vägen lite,så att den blir jämn och fin
.
#62 Fullskalabyggsatser borde vara OK också. Det behövs bara större verktyg 
Hoppas att inte dämparna är fastrostade i fjäderbensröret eller du kanske byter allt på en gång? En kompis till mig bytte endast dämparna och tack vare två stadiga björkar block och talja gav de till slut med sig.

Jag ska nog knäppa några bilder på kompisens Mustang GT -05,som han håller på och bygger om,har varit och kollat på den,och den är riktigt snygg.

#64: Aha, Bättra Min Wäg!

#65 jag ska "bara" byta fjädrarna,måste bara rulla ut Golfen ur garaget.

#67 I Tyskland kallas den Baader-Meinhoff-Wagen
Det enda som dög till flyktbil hos RAF.

Nu har jag i alla fall köpt lite godis och kan bidra lite till den här tråden! Såg att det började tunna ut lite i hyllan och då måste man ju fylla på!
Första då: Dekalset till J29 Tunnan. Köpt på Tradera och det är verkligen fina dekaler! Synd att man inte köpte det tidigare, då kunde man ju delatagit i gruppbygge (nr?)

#71 Det där arket känner jag nog igen, har ett lika dant själver.
Men jag tycker beskrivningen är lite luddig.
Jag ska bygga en F12-version där tänkte jag.
Din 109 sats dreglar jag över, mycket fin sats.

#74. Ja, visst är den läcker! Men det här är pill på hög nivå. Måste nog köpa ett sånt där vikningsverktyg till fotoets för att få detta snyggt!
Beskrivningen är nog lite knepig. Man måste nog ut på nätet för att få någon bra referensbild. Själv är jag inne på Kongo-varianten…

#71: Grattis, den auktionen missade jag också innan den var slut. Snyggt dekalark.

#74: Skulle du eventuellt inte ha användning av FN-märkningen, så kom ihåg mig. 

Vi tar #75 också: Lägg gärna in det under Bra säljare.
Tja nån gång ska man väll bygga FN-Tunnan, men det lär dröja så du kan får dom dekalerna.
Jädrar va det köps o januari har knappt börjat :D
#71-73 Ser ju mycket intressant ut! 109an ser trevlig ut, och Tigern med för den delen!
#75 Kul! Har sett Blåpantens auktioner också, men det har inte blivit av att jag bjudit på nån än.
Azgaron

#80: Det är ju nästan så att du skulle kunna få en puss! 
Fast bara nästan! 
Ja men annars så är jag nyrakad 

#84: 
TACK 
#73 Det är inte bara pebben som får "kattögonallafiskaffär"VILLHA EN SÅNNNNNNNNNNNNNNNNNN
Trevliga modeller Giga :)
tack henke ,skall bli så skönt att slippa camo på ryssen
#88 su85 an är en trevlig liten sak! har själv byggt en en gång den bjuder inte på några otrevliga överaskningar kanske lite enkel men har ett spänings system på ene axeln! m a o häng på bandet sedan drar du fram axeln tills du e nöjd och låser med en skruv rätt smidigt faktiskt!
//pebben
#88 Ser trevligt ut!
#91 Låter ju rätt praktiskt!
#92 Ser ju inte fel ut det heller!
Azgaron
det va väldans vad ni handlar 
//pebben
Ja, det är inte klokt! Själv har jag inte köpt nånting i år, men det kanske det blir ändring på nästa vecka om jag åker med till Göteborg då de tydligen skylle ha köp, byt och sälj på mötet.
Azgaron

Stefan - Modellbyggare