Etikettsajten-och-ifokus
Läst 984 ggr
Nalle1976
2020-10-09, 04:43

Ganska dåligt...

Det är riktigt dåligt att ingen av värdarna sa till att dom nu inte kan eller vill sköta modellbygge i fokus. Sen finns det Medarbetare men som inte heller tar några som helst egna beslut, det är ju trots allt en aktiv sida… Ta tag i sidan eller avveckla den, Proosen vad säger du som trots allt är Medarbetare här, kan inte du få sidan att blomstra igen med dina egenskaper och påhittigheter? Nu överväger jag att sluta ge byggtrådar här, många medlemmar vill nog veta vilken framtid denna sida har? Proosen om du inte vill eller kan så kliv åt sidan och säg det….. Vi vet, corona men du pallar ju att bygga, kan du hjälpa oss???

• Redigerat 2020-10-09, 12:49 av Niklas
  • Redigerat 2020-10-09, 04:45 av Nalle1976
Emo
Emo 
2020-10-09, 07:35

Nalle 1976, Vilka problem ser du här.
Jag ser dem inte.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel  och Psykologi
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Hayabusa
2020-10-09, 07:49

Ser personligen inte heller något stort problem. Vad är det som ska förändras?

Nalle1976
2020-10-09, 09:24

#2: Aktivitet, utmaningar och lite mer glöd hade inte gjort ont…. Eller tycker ni sidan är toppen så får väl jag kliva åt sidan…..

• Redigerat 2020-10-09, 09:25 av Nalle1976
Emo
Emo 
2020-10-09, 09:30

#3 Vad hindar dig att bidra med just det som du tycker behövs?

Nalle1976
2020-10-09, 09:41

#4: Glöd från andra, någon som kan styra upp sidan osv.

Hayabusa
2020-10-09, 10:17

Ett forum är dess medlemmar. Visst finns det positiva saker med en värd, men är det mer aktivitet från andra medlemmar du eftersöker? Det är ju något annat och inte heller något som en värd kan påverka.

Nalle1976
2020-10-09, 10:24

#6: Jag söker både och, om man ändå är inne här som medlem så kan man väl försöka iaf att orka trycka på "gilla" eller om du är värd/medarbetare för bara det livar upp lite, varför inte göra ett litet försök att aktivera medlemmarna? Som någon tävling, diskutera forumets värde etc? Skriva i trådar i medlemmarnas inlägg, tycker du att forumet blomstrar med fantasi och byggtrådar mm? Jag tycker det är fullt godtyckligt att ifrågasätta det jag gör för det är ganska sömnigt här….. Inspiration är ju ett ord som hos oss modellbyggare är viktigt….

• Redigerat 2020-10-09, 10:35 av Nalle1976
Hayabusa
2020-10-09, 10:38

#7 Vi har nog olika förväntningar på vad ett forum ska ge. All aktivitet från medlemmar, eller andra, sker på frivillig basis.

Nalle1976
2020-10-09, 10:44

#8: Javisst men tycker man att forumet blomstrar och inget behövs för att göra det bättre så är man glad för det väldigt lilla, det är tråkigt helt enkelt. Tror många med mig tycker lika angående det här forumet, men om folk tycker jag har fel ska jag inte fortsätta att ha byggtrådar här…. För då har jag väl inte trots det bidragit till något positivt….

Nalle1976
2020-10-09, 10:46

#1: Ok, du tycker forumet blomstrar och innehar mycket inspiration med andra ord?

Emo
Emo 
2020-10-09, 10:50

#10 Jag har varit medlem på iFokus i många år, är Sajtvärd för en sajt och Medarbetare på flera. Jag har också oroat mig för att aktiviteten minskat. Därför är jag mycket glad för att moderniseringen av iFokus har ökat aktiviteten märkbart, så jag hoppas att det fortsätter.

Nalle1976
2020-10-09, 10:52

#11: Synd inte just detta forum har ökat i aktivitet….

Hayabusa
2020-10-09, 10:55

#9 "Blomstrar" och personlig förväntan är två skilda saker. En sak vill jag påstå och det är att hobbyn (dvs bygga modeller av styrene) har blomstrat/växt/utvecklats väldigt mkt tack vare internet. Precis all digital media har lyft hobbyn på ett sätt som tidigare inte var möjligt.

Men det du eftersöker är något annat och du kan aldrig forcera fram uppmärksamhet, gillande och andra aktiviteter. Vi är alla här på frivillig basis utan förpliktelser. Inte ens den mest hängivna värd kan ändra på det.

Nalle1976
2020-10-09, 10:56

#13: Men om man tycker nåt är fel, ska man hålla käften då? Mitt ifrågasättande kan ju vara en positiv sak för det kan ju inte bli så mycket sämre än vad det är nu på det här forumet….. Men du verkar ju så nöjd så jag gläds med dig, jag ska slutföra min byggtråd sen får det vara för min del….

• Redigerat 2020-10-09, 11:01 av Nalle1976
Emo
Emo 
2020-10-09, 11:10

#14 Inte hålla käften, men goda förslag till förbättringar kan vara bra.
Klaga är lätt, men göra förbättringar är inte lika lätt.

Nalle1976
2020-10-09, 11:10

Intressant att denna tråd ger fler inlägg av andra än en byggtråd här på forumet……

• Redigerat 2020-10-09, 11:11 av Nalle1976
Nalle1976
2020-10-09, 11:12

#15: Jag tycker utan att slå mig för bröstet så är jag en bidragande positiv medlem som är mycket aktiv här….

• Redigerat 2020-10-09, 11:13 av Nalle1976
Hayabusa
2020-10-09, 11:13

#16 Det är väl exakt där skon klämmer, eller hur?

#17 Ja, så att…

Nalle1976
2020-10-09, 11:15

#18: Ja, nåt är ju galet…. Jodå så att… Träbåtsbyggarna förtjänar mer kommentarer också, tycker dom är grymt duktiga. Min insikt säger att jag kan kommentera dessa byggare mer, vad gör ni för att forumet ska bli bättre?

• Redigerat 2020-10-09, 11:18 av Nalle1976
Hayabusa
2020-10-09, 11:39

#19 Ska vi jämföra antalet Medaljer, är det saken handlar om? Jag gick med i detta forum för 12 år sedan men har inte koll på allt jag skrivit eller bidragit med. Ingen aning. Inte heller vet jag vad det bidragit till Modellbygge iFokus väl & ve men det är å andra sidan inget jag bekymrar mig om. Jag gick inte med för att få gillande och bekräftelse utan för att jag tyckte att det var kul. Jag är inte en person som söker uppmärksamhet på det viset.

Nalle1976
2020-10-09, 11:55

#20: Jag är inte någon "like" hunter och är inte här för att röra om i grytan, men jag tycker forumet har så mycket potential och det är tråkigt att inte det utnyttjas. Om jag gick efter "gilla" tryckningar hade jag inte lagt upp så många byggtrådar som jag gjort, men jag tycker det är viktigt att stå upp för saker som jag värnar om. Det fanns en tid då jag sökte bekräftelse men det är idag historia, jag är numera trygg i mig själv och har en helt annan självkänsla. Det är barnsligt att ta upp att jaga Medaljer ska vara det jag är ute efter, flest modeller när hen dör vinner eller? Kan man inte ta till sig konstruktiv kritik så får man rannsaka sig själv…..

• Redigerat 2020-10-09, 12:05 av Nalle1976
Hayabusa
2020-10-09, 12:09

#21 Du får nog finna en strategi om du vill utveckla Modellbygge iFokus.

Nalle1976
2020-10-09, 12:12

#22: Ja jag jobbar på det Stefan!

Hayabusa
2020-10-09, 12:13

#22 Lycka till, men tänk på vad skriver.

Nalle1976
2020-10-09, 12:16

#24: Vad har jag gjort för fel nu då? Ska man vara rädd för att skriva vad man tycker? Har du rätt i allt menar du och jag har fel i allt? Ibland får man svälja stoltheten och vara lite medgörlig och inte bara slå ifrån sig.

• Redigerat 2020-10-09, 12:52 av Nalle1976
mangemani
2020-10-09, 12:35

jag har varit medlem här i många år nu, det är likadant nu som det var när sidan hade en värd, folk gillar och kommenterar det de gillar, thats the way it is, har alltid varit så och är så än idag.

visst, jag ser väl inte lika mänga kända namn nu som jag gjorde förut, men det kan ju bero på att de har slutat att använda sidan, men folk får ju fortfarande gillningar och kommentarer på deras byggen och frågor, vet inte riktigt vad mer som krävs för att göra dig nöjd =/

om du vill ha mer tävlingar(som förut anordnades utav värden vad jag kan minnas) så kan ju alltid du dra igång det :).

Niklas
2020-10-09, 12:41

#0: Jag tycker du har rätt i att ni generellt är snåla med gillningar här på sajten. Det är sällan jag ser att inlägg med bilder får hjärtan annat än av mig. Jag är väldigt imponerad av sajten och er skicklighet, både när det gäller att bygga, förklara, fotografera och över huvud taget dela med er av tips. Trots att jag har noll intresse av själva ämnet kan jag inte låta bli att läsa för att frossa i beskrivningar av nyinköpta verktyg, svar på nybörjares frågor och vansinnigt detaljerade byggen. Ni har en guldgruva av innehåll här och en skön attityd till varandra, oavsett nivå. Allt finns på plats för att sajten ska kunna blomstra igen om ni tycker att den inte gör det nu.

Vänliga hälsningar, Niklas
Ha en bra dag! 🎈www.runkartan.se

Hayabusa
2020-10-09, 14:50

#27 Jag gissar att vi modellbyggare delar ut "gillahjärtan" på, delvis, andra premisser än vad som är norm. Är det för innehållet dvs att man anser att en viss modell förtjänar det? Eller är det generellt "tummen upp"?
Personligen tycker jag att det är svårt/känsligt att betygsätta modeller eller byggtrådar eftersom det finns så många olika kriterier att ta hänsyn till. Det handlar inte om att vi är snåla eller aviga mot varandra utan för att det handlar om att bedöma ett hantverk. Hur ärlig ska man vara? Det är inte alltid att det faller i god jord samtidigt som vi inte är ute efter att "racka ner" på någon. Detta eftersom det inte tjänar något syfte och kunskap/förmåga/erfarenhet varierar i stor grad. Ämnet har varit på tapeten tidigare och avsaknad av "gillahjärtan" & komplimanger ska inte uppfattas som att vi är likgiltiga.
På de flesta andra forum är det textinnehållet som får "gillahjärtan" medan här är det hantverket som i stilla tysthet uppskattas. Samtidigt som vi undviker att kommentera ett eventuellt bristfälligt hantverk.

Emo
Emo 
2020-10-09, 15:25

Jag förstår inte den här tråden. Jag har alltid uppfattat denna sajt som trevlig och dess medlemmar som mycket vänliga. Många har hittat vänliga ord och uttryck när mina alster kommenterats.

Är jag ledsen för något kommer jag hit och återupplever den vänliga stämning som råder här och snart är jag på bättre humör.

Nalle1976
2020-10-09, 15:25

#28: Då måste mina modeller vara riktigt bristfälliga om man inte kommenterar bristfälliga byggen. "Gilla" knappen kan ju betyda mer än ett betyg som tex kul att se andra bygga eller så gillar man bygglädjen i projekten.

Nalle1976
2020-10-09, 15:28

#29: Vi diskuterar om vad vi kan göra bättre, inget mer med det. Man ska väl kunna diskutera och inte vara rädd för att göra det. Anledningen till att ha ett forum är väl just att kommentera eller tipsa andra inom samma hobby som en själv, detta får bli mina slutord i den här tråden.

• Redigerat 2020-10-09, 16:06 av Nalle1976
mangemani
2020-10-09, 16:29

jag kan väl även tillägga att även fast man inte får gillningar och kommentarer, så betyder ju inte det automatiskt att folk inte uppskattar ditt verk eller inte tycker den är fin, jag tex kikar runt i så gott som alla trådar här, blir häpen över hur fint alla får till sina modeller, MEN trycker inte på gilla knappen eller kommenterar, men det betyder ju inte att jag är mindre häpen för det, mindre imponerad eller att jag tycker att det är mindre snyggt och jag tror nog att detta gäller för de flesta andra här med, de går in och kikar, tycker det ä snyggt och lämnar sen tråden.

tycker du ska sluta stirra dig blind på gilla tryckningar och kommentarer och titta istället på hur många som faktiskt går in i din tråd och kikar.

jag lärde mig detta i en utav mina gamla långkörare till trådar, inte så mycket gillningar eller kommentarer, men en helvetes massa folk som gick in och kikade i min tråd.

Nalle1976
2020-10-09, 16:38

Jag måste svara på ditt inlägg, först vill jag tacka för ditt tips och för det andra så stirrar jag mig inte blind på det. Jag tycker bara det är lite sömnigt här och ville lyfta upp ämnet, jag har en herrans massa besökare i mina trådar så det är jag glad för.

Hayabusa
2020-10-09, 16:47

#29 Instämmer - förstår inte heller vad Nalle1976 är ute efter. Och du har helt rätt - vi håller en vänlig ton 😊, så ska det vara. Jag gillar dina alster, de är jättehärliga. Jag är säkert inte ensam om det heller även om det är många som endast tittar och nickar instämmande utan att trycka på "gillaknappen".

#30 Det verkar som att du missförstår vad jag skriver.

#32 Precis så är det!

En annan sak man får försöka hålla i huvudet är hur/vem/vad som ska få ett "gillahjärta" eller kommentar/komplimang. Om jag ber om en bedömning av ett bygge så vill jag ha en ärlig & uppriktig mening och inte några snälla ord för att det är taskigt att säga som det är. Jag tål att höra en ärlig mening, jag vill veta. Vad kan göras bättre eller annorlunda? Ibland tar jag det till mig, ibland inte. Saken är den att jag bygger för mitt eget nöjes skull inte för att nödvändigtvis göra andra nöjda. Först och främst måste jag vara nöjd, gillar sedan någon annan det så är det en bonus.
Är det däremot en nybörjare eller en ung tjej/kille som visar upp sitt resultat så SKA man ha det i åtanke. Uppmuntrande ord är bra!

• Redigerat 2020-10-09, 16:55 av Hayabusa
Nalle1976
2020-10-09, 17:10

#34: Tack Stefan, jag respekterar det du skriver och du har alltid varit omtyckt av mig kan jag säga. Bra att du med flera tycker till om det jag skriver, en tanke jag har är väl nåt som engagerar medlemmarna på ett mer konstruktivt sätt. Jag ska ta tag i den saken och se hur det går, typ som månadens modell eller en annan form av tex gruppbygge mm. Det hade varit skoj om man fick tillgång till admin verktygen på det här forumet. Jag minns EILOBO som skämde bort oss här, ibland undrar jag vad han gör och mår nu för tiden.

• Redigerat 2020-10-09, 17:18 av Nalle1976
ubjs
2020-10-09, 18:31

Jag bygger ju mest träbåtar och modelljärnväg men tycker den här siten är kul eftersom man kan kolla in en del annat modellbygge, bilar, flyg och pansar. Finns mycket att lära av där, som målning och på plastmodellsidan så ingår ju en del etsat nu för tiden.
Har faktiskt missat det där med hjärtat, missförstod nog symbolen (något med sjukvård att göra :) )
Ska försöka klicka på dom där hjärtsymbolerna så fort det är något som jag gillar, det är ju inte så jobbigt.

Tarmvred
2020-10-09, 19:09

Är det den här tråden igen?

Ungefär en gång om året dyker en ny användare upp, sprudlande av energi och blir direkt väldigt aktiv, lägger upp många trådar, kommer med många glada kommentarer och hejarop. Gott så.

Sedan börjar det skava. Användaren vill dra igång utställningar, tävlingar med priser, bjuda in tidningar och så vidare.
När denne sedan inte får den respons den väntat sig slår denne bakut, tycker inte den får tillräckligt med uppmärksamhet, att sajtvärdarna gör för lite med mera, med följd att denne gör sig ovän med hälften av forumets användare, mest vill ösa alla modeller i en brasa och försvinner från forumet.

Snälla Nalle, ramla inte ner i samma hål. Dina byggtrådar är bra och inspirerande och din aktivitet på forumet uppskattas.

Vill man att det ska gå ösigare till så rekommenderar jag instagram eller modellbyggargrupper på facebook, men då förlorar man långsiktigheten jag tycker att vi har här. Mina byggloggar sträcker sig oftast i många månader och i flera fall år och är lika mycket till för att jag ska ha en egen dokumentation över mina byggen som jag kan gå tillbaka och titta på i efterhand. Särskilt uppskattar jag när användare skakar liv i flera år gamla byggtrådar och tar tag i avstannade projekt.

Känner man för att engagera sig mer så har man nog störst utbyte av att söka sig till någon av IPMS lokalavdelningar, även om det här året av förklarliga skäl rått stiltje på den fronten.

Och är ens forumet speciellt trött? De senaste tjugo trådarna har uppdaterats under den senaste veckan och det är få som har under 100 visningar.

Nalle1976
2020-10-09, 19:32

Nej jag ska inte falla i något hål igen, jag släpper det här nu. Roligare att föra byggtrådar än sådana här trådar. Men synpunkter kan man väl få ha.

• Redigerat 2020-10-09, 20:04 av Nalle1976
Niklas
2020-10-09, 20:07

#28: Det finns nog inget rätt eller fel när det gäller hjärtan.

Jag resonerar att hjärtan kräver en ytterst liten ansträngning medan en kommentar kräver mer. Jag har alltid energi nog att uppmuntra någon med en gillning. Särskilt om han eller hon först har byggt något och sen dessutom tagit sig tid att fotografera och berätta om det för mig och hela världen. Det är inte alla som bryr sig om såna tecken på uppskattning, men en del gör det och då är jag glad att allt jag behöver göra för att uppmuntra är trycka på hjärtat.

🙂

Nalle1976
2020-10-09, 21:21

Jag ska bjuda på ett par saker, ja jag har varit här tidigare under andra nicks och jag har haft en krokig väg i livet och ställt till med oreda på det här forumet tidigare. Jag fick kämpa för att få hjälp och till slut fick jag rätt hjälp, ibland har jag fallit tillbaks i dåligt mående men ändå rest mig igen. Jag har jobbat stenhårt med mina dåliga sidor som alkohol och min nu på pappret bipolära sjukdom. Jag har varit riktigt sjuk och riktigt vilsen när det gäller hur jag ska hantera känslor, mina känslor har jag tidigare dövat med alkohol och det var som att släcka en brand med diesel. Jag har äntligen fått ett liv värt att leva igen efter allt stenhårda arbete med mina sämre sidor, insikt är ett ord som jag har lärt mig innebörden av och det ordet är en förutsättning för att tillfriskna. Resan har varit lång och det har varit några snedsteg och jag jobbar fortfarande med mig själv, alkoholism och psykiskt dåligt mående är ingen förkylning som går över efter ett par veckor. Men jag fångade upp livet igen och idag har jag kraften att välja bort alkoholen, sen att vissa har dömt mig för resten av sina liv kan jag inte göra något åt. Att sen pga mitt förflutna så kommer jag aldrig att tillåta mig vara en "dörrmatta" och ta skit för saker jag har gjort bakåt i livet, alla människor har ett förflutet, alla har någon gång själva under sina liv varit sin sämre version av sig själv. Jag tycker det är fel att dra upp mitt förflutna då jag i det här fallet bara ville ge mina synpunkter om vad som kanske kan förbättra forumet. Sen vet jag att några inte gillar alkoholister även fast dom är nyktra alkoholister och har tagit tag i sina liv, detta är jag helt maktlös att förändra. Ingen frisk människa vill ju leva fan och ställa till med problem, jag har upplevt hur nedlåtande vissa har varit mot mig när jag berättat om min bakgrund och det är ju tragiskt nog något som jag får leva med. Efter den här resan så flyttade jag och min sambo till ett nytt hus och ny ort för att börja om på nytt så att säga, hon är nykterist och har aldrig haft ett missbruk. Att få se henne börja stråla igen är en stor sidovinst för mig och att hennes tillit börjar byggas upp igen, jag förstår att er tillit till mig är ganska svag så jag får fortsätta att bevisa motsatsen helt enkelt. Men snälla dra inte upp gammalt gagg för det gör på riktigt ont i själen, om jag visste att mina synpunkter skulle få den här storleken så hade jag inte tagit upp det. Vissa tycker jag har rätt i vissa saker i tråden och vissa inte, nej jag ska inte bli min sämsta version av mig själv igen. Dom personer jag har tidigare varit dum emot här bad jag i pm om ursäkt till när jag bytte alias och startade en ny profil här. Jag har förändrats och jag kommer att fortsätta att bevisa det, jag är konsekvent så jag vet att jag har lite att jobba på. Jag har varit nykter i snart ett år, och det känns så bra.

• Redigerat 2020-10-09, 21:24 av Nalle1976
Hayabusa
2020-10-09, 22:47

#39 Nej, det finns inget rätt eller fel. Kanske finner man inte så många "gillahjärtan" här på Modellbygge iFokus men desto fler uppmuntrande kommentarer.

Tarmvred
2020-10-10, 00:09

#40: Hej och välkommen tillbaka.
Jag har glömt ditt nick men minns dig. Jag hade innan ditt förra inlägg ingen aning om vem du var så det var inte min avsikt att dra upp gammalt groll. Jag trodde helt enkelt att jag raljerade över någon/några andra. Väckte det jobbiga känslor ber jag om ursäkt.

Hur som helst så spelar ditt förflutna ingen större roll här. Du har ingen skyldighet att ta upp eller förklara var du kommer ifrån. Vi bygger och målar plastbyggsatser och inkasserar sedan glada hejarop. Det räcker mer än väl.

Emo
Emo 
2020-10-10, 04:58
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Vissa bygger vackra modeller och andra skjul. 😉
Huvudsaken är väl ändå att vi trivs med den fina stämning vi har här.

Slasktratt
2020-10-10, 07:00

Instämmer med Hayabusa och Emo. Jag tycker den här sajten ger iallafall mig glädje, kamratskap , inspiration och bygg-lust. En sak man kan konstatera är att man lär av varandra .

Vänliga hälsningar Roland Karlsson

Emo
Emo 
2020-10-10, 08:26

Vi har ju haft en del gruppbyggen. Här är det som handlade om sydostasien:

https://modellbygge.ifokus.se/discussion/1407500/gb-115-sydostasien

Då byggde jag skjulet, så som de ser ut i Thailand. (Hoppas fler ser likheten)

Hayabusa
2020-10-10, 09:19

#43 Det är ju precis det vi gillar, Emo 😀

[Ilmavoimat]
2020-10-10, 11:05

#40: Helt okej. Alla kan kämpa sig vidare och ta sig igenom svårigheter. Mitt liv har inte heller varit en dans på rosor, men nu lever jag i nuet igen och mentalt stark och fast besluten att gå vidare i livet.

Och jag tycker ärligt talat att du har jättefina byggen här i forumet! Gillar din Bradley mycket skarpt och det pågående Typhoon-bygget. Använd din jättestora modellbygge talang att få ut allt det negativa i såna fall, det är en jättebra katalysator till positiva förändringar har jag själv erfarit.

Kanske forumet bara är nere i en liten svacka. Aktiviteten kommer nog sakterligen att öka igen. Mina byggtrådar får inte heller alltid några kommentarer, men det är väl sekundärt då det viktiga är att jag är nöjd med resultatet.

Upp med huvudet!

Vänligen, Morgan // Ilmavoimat

Proosen
2020-10-10, 12:35

Ta nu det här på rätt sätt och känn inte någon skuld i mitt beslut.
Jag har länge funderat över min roll här på forumet och nu fick jag en knuff i rätt riktning.
Frågan som infinner sig är då hur jag avsäger mig medarbetarrollen.
Jag tänker inte spilla ut mitt hjärta här, Ni får nöja Er med det faktum att jag fungerar lite som ett relä. Av eller på och det är något ni inte behöver för att styra upp och sköta ett forum.

Visst, jag orkar bygga. Enbart för att det är min sedan länge älskade hobby. Den behöver inte heller modereras då den inte hittar på några större hyss när jag inte sitter där.

Självklart kommer jag att figurera här på forumet även i framtiden, men enbart som medlem.

/Niclas

Hayabusa
2020-10-10, 19:02

Vill tillfället i akt - iFokus har, som sajt betraktat, fått ett lyft i och med uppdateringen som gjordes nyligen. Flera förbättringar utan att ändra om på grundreceptet. Bra ✋😀👍!!!

Vilket ju då även gynnar Modellbygge iFokus.

Niklas
2020-10-11, 14:31

#48: Jag kan ta bort dig från medarbetarlistan om du vill det.

Proosen
2020-10-11, 15:33

Tack Niklas!

Tycker inte att jag tillfört något på väldigt länge som medhjälpare så det vore skönt att inte ha den rollen längre.
Men som sagt, jag kommer att bidra med något lite då och då från hobbygrottan.

/Niclas

Niklas
2020-10-11, 16:38

#51: Då är du härmed befriad från den sysslan. Tack för det arbete du har lagt ner! 🙂

Proosen
2020-10-11, 19:22

Tack för hjälpen!
Kommer naturligtvis att fortsätta dela med mig av det som kan vara någon till nytta även framledes.

/Niclas, nygammal medlem 😃

Upp till toppen