Var hittar man Model Master färg?
Jag gillar Model Masters färger men var får man tag på dom, tidigare köpte jag hos MJ-experten men dom höll just på att fasa ut dom eftersom dom koncentrerade sig på Polly, jag bor i Stockholmsområdet och skulle föredra att köpa dom över disk, men var finns dom, var på Wenzel och där fanns i och för sig Tamiyas färger som är okey, men inte fungerar i ljusa kulörer. Dom har någon spansk färg som luktar citron och är hemsk, sedan har dom lite Gunze som är okey var får man tag på den för övrigt?
Hur är det förresten med Humbrols färger efter konkursen?
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Hjälper knappast eftersom jag vill köpa enskilda burkar och inte ett stort butiksställ med okända kulörer, som dessutom måste hämtas i Örebro

då har jag inget bra svar, bor ej i Sthlm, handlar själv mest med Tamiyas färger. Humbrol "flyter" nog på som vanligt, eller åtminstone finns burkar fortf. till försäljning så länge lagret räcker eller så…

Stefan - Modellbyggare

Råkade hitta en tråd själv, Harambee hobby på Rådmansgatan, mitt i Stockholm, skall kolla den i veckan

#5 Återkom gärna och berätta hur det gick! Många gånger är det lättare att välja färg i affären än på nätet…(det är väl det att det kommer med lite bra ha färger då ;-))
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Startade en ny tråd om Harambee Hobby, men det går väl lika bra att läsa den?

#7 Perfekt! Tråden: Harambee Hobby
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

"den här är en annan, en Airfix"
viragohobby.se har jag köpt model master färger från

Är dessa färger bra,vad spär man ut färgerna med,tänkte mera på om man slipper thinnern
.

#11: Jag är mycket nöjd med dom, man spär ut dom med thinner för det är enamels, men till skillnad från akryl så täcker dom även i ljusa kulörer.