Fartyg

Mariefred / Hobby Borgen / Wiking Xl

2019-03-05 22:29 #0 av: per´s

Är klar med s/s Mariefred nu efter 3 vintrar.  Har haft stora problem med "Hobby Borgens" byggbeskrivning av modellen från 90? talet? , är ni fler som haft det? Mest härmat fotografier och försökt efterlikna.

Jag har även fått en obruten låda med det företagets "Wiking Xl" från samma tid, är det någon som kan ge mig tips eller varningar?  Bilder vore väldigt tacksamma!

Anmäl
2019-03-05 22:38 #1 av: DIOWORK

Wow vilket fint bygge! Kul att äntligen bli klar efter tre år:) Hatten av!
Jag förundras över alla fina träbåtar som läggs upp här på forumet.
/Erik

Anmäl
2019-03-06 03:27 #2 av: bommen99

Oj oj säger jag, väldans snygg med många fina detaljer. Det enda som oroar mig är att just Mariefred i ligger i sin kartong hos mig och väntar, hur skall jag tordas börja det bygge när jag naturligtvis kommer att jämföra med ditt bygge!! Förskräckt

Alla tummar i vädret Tummen upp

Anmäl
2019-03-06 13:19 #3 av: ubjs

Ja, jättesnygg och självklart finns en Mariefredlåda någonstans i hobbyrummet.

Men fick du med en byggbeskrivning? I den jag har är det bara en massa sprängskisser. Måste ta mig förbi Mariefred någon dag i sommar och fota.

Det var Mariefred som jag fick såga ny köl och nya spant till eftersom dom som låg i lådan var krokiga.

Det ser ut som du har belysning och inredning också. Har du fler foton?

Anmäl
2019-03-06 17:35 #4 av: per´s

Vad roligt några har sett min modell! Nej ingen belysning eller inredning.
Ja har fler foton, men gjorde uppenbarligen något fel vid uppladdning? Bilderna blev rejält beskurna och har nu fått lära av annan medlem här, att man ska högerklicka på bildspelet och "öppna dem i ny flik", DÅ kom de fram.

Att återplacera in fler bilder av modellen, tror jag inte går så här efteråt?

Vet heller inte om man "svarar" så här, eller hur att överföra bilder rätt. Ni övriga kan kan säkert det - men jag är ny här...

Ett fint forum, kommer att lära mig mycket av era kunskaper!

Anmäl
2019-03-06 21:44 #5 av: DIOWORK

När du skapar en tråd skall du bara lägga upp en bild till att börja med. Sedan lägger du in fler bilder en och en precis som om du skriver en kommentar så att säga. Bifoga bilden och skriv en text, du måste skriva in minst en bokstav i textfältet ihop med att du lägger upp bilden.
Ibland när jag lägger upp många bilder skriver jag bara ett ”x” som text och laddar sedan upp bilden.
Lägger du upp flera bilder i samma inlägg blir det ett bildspel och det blir tråkigare att titta på, så vi försöker undvika det här på forumet.
Nu lade jag upp en av dina bilder bara dom exempel.
/Erik

Anmäl
2019-03-07 19:03 #6 av: per´s

Tack, "91:an, vem du nu är? Ska testa ditt förslag, om jag nu placerar fartygs modeller här? Tittade också på dina ting, det är ju helt otroligt vad du handar! Fullständigt fantastiskt i den lilla skalan! Hur bär du dig åt egentligen? Konstverk!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.