Annons:
Etikettdie-cast
Läst 4432 ggr
PonCar
5/23/11, 9:01 PM

Måste visa mina fynd...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inte modellbygge direkt, men jag måste bara visa mina Die-cast fynd från lördagens Veteranmarknad i Nyköpings hamn: 1 härligt röd Fordson lastbil från Dinky Toys med en 1908 racer Mercedes från Lesney på flaket -fick båda för 180 spänn!

Annons:
PonCar
5/23/11, 9:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Och så ännu en klassiker: Corgi Toys Corvette Stingray (63:a tror jag) för en hundring. Liten spricka i vindrutan men annars ok. Kolla de härliga ekerfälgarna!

PonCar
5/23/11, 9:12 PM
#2

Sedan hittade jag ett par banankartonger med Solido l'age D'or-bilar med originalförpackningar. 40:-/st var priset så jag passade på att komplettera min lilla samling med en Mercedes 540 K (vinröd) och en Hispano Suiza 1928 (metallic ljusblå). Och i samma bananlåda låg också en Matchbox "Models of Yesteryear" Lagonda i originalförpackning. Även den för 40 spänn. Rena hjulafton alltså -i den lilla skalan. Fanns såklart mycket godis i skala 1:1 också… En ljusblå Studebaker -57:a till salu bl.a… sukta, sukta…

petzon
5/23/11, 9:16 PM
#3

Fantastiskt att det fortfarande går att göra sådana fynd på en loppmarknad. Efter alla avsnitt med antikrundan trodde jag att Svenska folket hade fått upp ögonen för vad leksakker kan vara värda

PonCar
5/23/11, 9:21 PM
#4

Ja, mest nöjd är jag förstås med Dinky-lastbilen. I det skicket, med bl.a originaldäcken i behåll (om än lite spruckna) brukar såpass gamla Dinky-Toysbilar (1950-tal?) betinga avsevärt högre priser. Suktade också länge vid ett säljbord där det stod en rad urläckra tankbilar och långtradare från Tekno och Siku. Bla en Koppartrans tankbil med långt släp… Men 1200 spänn översteg min marknadsbudget med råge tyvärr. Där fanns också ett par av Teknos fina linjebussar, en blå-vit och en orange-vit. Även de i samma prisklass som tankbilen dock.

[Henke29]
5/23/11, 9:24 PM
#5

Härliga fynd du har gjort PonCar Skrattande

starhawk
5/24/11, 7:55 AM
#6

Gamla kära Dinky Toys! hade en hel del en gång i tiden lekte väl sönder dom, man var ju en liten grabb på den tiden Vroooom! och så rök det ett hjul o.s.v.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
ElLobo
5/24/11, 8:44 AM
#7

Vilka fina fynd! Härliga att se!

Azgaron
5/24/11, 11:50 AM
#8

Trevliga fynd! Kul med gamla Dinky Toys!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

StefanW
5/24/11, 4:36 PM
#9

Grattis till fynden!

Stefan - Modellbyggare

zoncar
5/24/11, 5:43 PM
#10

Ja här kan jag bara säga,WOW å slurp och önskar att de var i min samling, ja snacka om gottebitar alltså MUMMS!! speciellt Corvetten

Upp till toppen
Annons: