Annons:
Etikettscience-fiction
Läst 1291 ggr
sissie
1/16/10, 4:35 PM

Klingon Cruiser

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Klingon Cruiser fick en timmes arbete idag. Jag tog en annan modell till Gruppbygget, eftersom denna var mer än till hälften färdig.

Så här långt har jag kommit nu.

Har ni något förslag på hur man kan fixa till några skarvar som inte blivit bra då bitarna inte riktigt passade ihop? Plastic padding?

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Annons:
starhawk
1/16/10, 5:21 PM
#1

Absolut inte Plastic Padding! Det finns en rad olika plastmodellspackel (enkomponent) på marknaden, vilket man väljer är lite beroende på vilket märke man föredrar, och vilka märken som finns tillgängliga. Själv gillar jag Tamiya Putty, tidigare använde jag Squadron men det spacklet har lite för bråttom att hårdna i min smak sen finns det även flytspackel av olika slag t.ex Vallejos plastic putty som är ungefär som gräddfil i konsistensen till Mr Surfacer 1000 som är som tjock färg

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

sissie
1/16/10, 5:24 PM
#2

Tjock färg eller gräddfil låter bra. Antar att man kan applicera det med en svinhårspensel eller miniatyrspackelpade.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

starhawk
1/16/10, 5:38 PM
#3

Vallejon appliceras lämpligen med en minispackel, jag använder den där spaden som följer med Super Epoxy tvåkomponents lim, den är avsedd för att blanda ihop dom två komponenterna i limmet men jag tycker den fungerar utmärkt som minispackel. Mr Surfacer 1000 appliceras mycket riktigt med en pensel, det duger med någon "skrotpensel" onödigt att skita ner bästa penseln med det

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

sissie
1/16/10, 6:06 PM
#4

Har nog några penslar som inte riktigt är mjuka längre. Dom kanske blir bra. De är lite småstela så de blir mer som en spackel. Fniss!

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Upp till toppen
Annons: