#7: Det där om Nyköping skrev jag på skämt, jag har ingen aning om var det där "konstverket" finns. Men många gånger brukar det ju vara något sådant där. En bunt skrot eller något sådant som ingen utom möjligen konstnären själv (även om jag tvivlar) kan se vad det föreställer. Och till en kostnad som är enorm för vad man får. Men så är det ju med offentliga medel, de stackars invånarna får ju sedan stå ut med något som alla turister skrattar åt och som invånarna får skämmas över.
Jag skulle nog inte sagt nåt om nån ledtråd… Sven-Erik tog ju hem det här på första gissningen!! ElLobos förslag om offentlig rondellutsmyckning i Nyköping skulle mycket väl ha kunnat varit sant, men den här rondellen råkar befinna sig någonstans i nordtyskland (tror jag).
Svaret således: Jo -det rör sig om ett offentligt konstverk skapat av, inte 20, men dock 1 st Fiat UNO årsmodell 1988! Nu när man inte längre får nåt för att släpa sitt gamla vrak till skroten kan man ju lika gärna göra nåt vackert av den -och sprida glädje bland sina medmänniskor. Dags kanske att byta ut "rondellhundarna" mot nåt liknande?
Hur "konstverket" är gjort? Jo, man kör helt in bilen i sin megastora dokumentförstörare och ser till att slänga sig ut fort som f-n medan man ännu kan! Don't try this at home…
Dokumentförstörare är farliga saker, när jag jobbade på arméstaben var det en som fastnat med slipsen i en, han hade liksom en rakborste kvar runt halsen
Åsså har vi han på Organisationsavdelningen som tillbringat hela förmiddagen med att konstruera en organisationsmodell sedan matade han in den i dokumentförstöraren och undrade var kopiorna kom ut
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
#17 Jag får fundera lite på det! Vi satt ju som sagt var under er och det var inte så lätt att smyga upp (jag brukade skylla på att rörposten krånglade, så jag var "så snäll" och gick upp med posten!) Sedan blev man bättre på att läsa färdplaner som man skrev ut och skickade och visste därmed när nästa flygning var planerad…
Stefan - Modellbyggare
Jag började nämligen som lärare i Ljungbyhed 1984 och hade sedan några TLbi-omgångar, så därför minns jag några av dem. Jag gjorde en kort comeback på F6 någon månad våren 1985. Sedan var jag bara på kortare besök i samband med olika övningar. Jag var krigsplacerad på en Västgötabas ytterligare ett antal år.