Här kommer nästa gruppbygge och det har temat Sverige under andra världskriget.
#70" />
Gruppbygge #70: Sverige under VK2
Startdatum: 1 augusti 2013
Stoppdatum: 31 juli 2014
Gruppbyggets tema omfattar alltså alla slags byggen med temat Sverige under andra världskriget.
Anmälda byggen ska då naturligtvis ha en anknytning till gruppbyggets tema. Välmotiverade bidrag har som vanligt alltid en stor möjlighet att få vara med.
Modellen får vara påbörjad, men inte till mer än hälften.
Alla slags byggen och tillbehör är tillåtna, liksom alla skalor. Och alla material, det måste alltså inte bara handla om plastmodeller.
Alla intresserade anmäler sig här, men som vanligt sker sedan presentationen av byggena i separata trådar. Anmälning är tillåten fram t o m 30 juni 2014.
Länk: Gruppbyggen - sammanställning
Deltagare:
ASJA/SAAB B 5 (Northrop 8A) -- MPM 72514 - 1:72 -- teeoo
Caproni CA-313 B 16A -- Italeri - 1:72 -- Roca
FFVS J 22 -- Marivox - 1:72 -- JaGa
FFVS J 22 -- Marivox - 1:72 -- _MiniPainterV
_
FFVS J 22 -- Marivox - 1:72 -- Roca
FFVS J 22B -- Marivox - 1:72 -- Chiquita Dude
Fieseler Fi 156 Storch S 14 -- Academy - 1:72 -- Roca
Gloster Gladiator J 8 -- Sword 72035 - 1:72 -- teeoo
Reggiane Re 2000 Falco J 20 -- Special Hobby - 1:72 -- Roca
Strv m/38 -- scratchbygge - 1:xx -- Tarmvred
Volvo LV102 -- ESCI, PST, scratch - 1:72 -- Orso
Jag anmäler mig med (minst) 1st B5. Hur ska man tolka "modell påbörjad till hälften". Ihoplimmad med färdig cockpit och vingar fast utan detaljer, landställ, slutfinish, målning och dekaler…isåfall har jag ytterligare ett antal projekt eftersom Sverige under vk2 är ett av mina intresseområden beträffande modellbygge.
mvh Thomas
För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...
Kom igång på några minuter. Gratis förstås!
OK. Jag anmäler en Volvo LV102.
Hytten är påbörjad men det är långt kvar tills den är klar:
http://www.ipmsstockholm.se/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=3548&p=29515&hilit=volvo#p29515
Jag ska försöka mig på att klara ett gruppbygge nu… Jag anmäler mig med en FFVS J-22B från Marivox i skala 1/72 🙂
Jag vill lägga till Marivox FFVS J 22, 1:72
J 22:or är ju så fina…
Anmäler gärna också en J 22:a (Marivox) till gruppbygget!
Mvh / Janne
Mvh / Janne
Jag antar att jag inte kan lägga till mitt påbörjade J-26 bygge så långt som jag kommit? 🤔
"It´s all about the details"!
Okej då vet jag, får se om jag återkommer med ett annat bygge.
"It´s all about the details"!
Tyvärr, det vackra vädret har ställt till det alldeles för mycket! Jag har bara dekalsättning och efterlack kvar. Det är tänkt att det ska bli den första J 22 prototypen 22001. Jag håller också samtidigt och paralellbygger två "What if" maskiner som ska bli kronmärkta. En Hawk 75 och en Thunderbolt som kommit lika långt i bygget. Tyvärr verkar jag inte kunna lägga in bilder på byggena, får inte till det riktigt…🤔
Mvh / Janne
Mvh / Janne
Hej Mikael!
Jag länkar till vår hemsida där jag lagt in en byggtråd med bl.a. J 22:an Har ett kronmärkt trippelbygge på G…. där en Hawk 75 och Thunderbolt finns med!
http://www.ipmsuppsala.forum24.se/ipmsuppsala-about488.html
Mvh / Janne
Mvh / Janne