Annons:
Etikettallmänt
Läst 3260 ggr
ElLobo
2/24/15, 4:06 PM

Nytt i verktygslådan, kv 1 2015 -- del 2

Fortsättning på tråden.

Och kom ihåg att det som vanligt är när ni får hem grejorna som räknas, inte när ni beställer dem.

Länk till tidigare tråd:

Annons:
starhawk
2/25/15, 8:46 PM
#1

#48: Tja en fräs är inget problem jag har ju Proxxons Microfräs MF-70 men om man bygger ångmaskiner har man säkert användning för en svarv också, dock har jag inga såna ambitioner, men har funderat på att bygga ett ånglok stor skala men stationär modell i metall

#49: Ja då måste man ju öppna själva motordelen, annars blir det en skarv på själva sladden, och det låter ju onödigt komplicerad så jag nöjer mig med en ny propp som jag skruvar på på befintlig sladd

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Dioramabyggare
3/2/15, 3:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En praktisk Tamiya  "plastsåg" och ett par rullar 3 mm maskeringstejp som jag hittade att köpa i Modellhuset Liden i samband med modellbyggeträffen i helgen.

(Den lilla resinbyggsatsen uppe till höger är en pelarborrmaskin som jag ska ha i mitt fältfordonsverkstadsdiorama.)

petzon
3/18/15, 10:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

För några veckor sedan köpte jag mig ett falsben i en konstnärshandel , skall använda detta när jag skall applicera masker av Frisket film. Genom att pressa med falsbenet kan man få masken att sluta bättre tätt mot underlaget så man slipper det förhatliga färgkrypet under masken,

petzon
3/18/15, 10:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Igår dök det upp ett paket från Slöjd-detaljer med en plastskärare, reservblad till densamma och en liten körnare

starhawk
3/19/15, 7:32 AM
#5

#3: det var ett nytt användningsområde för ett falsben, har visserligen två i min bokbindarutrustning men jag fortsätter nog med min gamla metodik att försegla maskeringen med att måla den "gamla" färgen.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

ElLobo
3/21/15, 9:44 AM
#6

  . Dioramabyggare . 2015-03-20 13:51

Dagens fynd i stadens färgbutik; en brytbladskniv som jag länge tänkt köpa, men inte "kommit till skott" med att göra. Men just idag  passade det utmärkt, eftersom jag på väg hem passerade en byggarbetsplats där jag i en låda för spillmaterial hittade "trenne" långa spillbitar av sådant där blått isolermaterial som används för husisolering (bilden nedan hittade jag på nätet) som jag fick ta med mig, efter att ha pratat med en byggjobbare på platsen.

Annons:
Banjoman
3/28/15, 8:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

I dag var jag ut till MCM och slog till på en SkyRC i-Meter Multimeter, i främsta rummet för wattmätarfunktionen, men också därför att den inbegriper en optisk varvräknare, samt diverse batterivårdarfunktioner som kan komma till pass om/när jag så småningom bygger något med NiMh- eller LiPo-ackar …

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

Banjoman
3/28/15, 8:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Häromkvällen var det årsmöte i modellbåtsklubben i vilken jag nyligen blev medlem, och efter förhandlingarna gavs utdelning av ett antal grejor som tillhört en tidigare medlem, som av ålderdomsskäl bestämt sig för att sluta med hobbyn.

På min lott föll två borstlösa elmotorer med fartreglage samt två uppsättningar avskärmningskondensatorer … 😃 Ingetdera något som jag har omedelbart behov av eller planer för, men för eller senare kan de nog komma till pass, och gratis är ju alltid gott … 😎

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

Banjoman
3/28/15, 8:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag var också inom byggmarknaden en sväng, och köpte ingredienser för att  snickra till en sjösättningsvagga till Eilean Mòr …

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

Belgarion69
4/8/15, 1:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jaja, eftersom det var i mars så….Beställde en spraybox från Max på Rebell. Har testat den och det funkar klockrent. Enda som behövde göras var att byta kontakt då den hade engelsk dito fastsatt. Men en för svenska uttag medföljde. Kanon 😃

Belgarion - amatör på tillväxt

Belgarion69
4/8/15, 2:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Blev även en beställning på lite färg från Hobbia till min F4U-4 Corsair som jag har påbörjat. Både lite Tamiya för ABn och lite Humbrol för penselmålning.

Belgarion - amatör på tillväxt

ElLobo
4/8/15, 6:19 PM
#12

Fast om du fick grejorna i april så postade du fel. Blinkar Det är ju som sagt inte beställningsdatum som räknas utan när du får grejorna.

Belgarion69
4/9/15, 12:34 PM
#13

#12 Hehe, jag fick dem hem 30e mars så jag var jätteduktig och tror jag la det rätt…Var mest påsk-slö och inte la in det förrns nu….😃

Belgarion - amatör på tillväxt

Annons:
ElLobo
4/9/15, 3:06 PM
#14

Men då blev det ju rätt. 🙂

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: