Annons:
Etikettfartyg-båtar
Läst 503 ggr
bolin
2020-08-03 19:23

Will Everard -- del 3

Fortsättning av bygge av engelsk segelpråm Will Everard med diorama.

Länk till tidigare delar:

Del 1

Del 2

Annons:
bolin
2020-08-03 19:34
#1

Tack för alla uppskattande orden i den förra delen. Nu är själva fartyget klart, så när som på Everard-företagets vimpel i toppen.

Det återstår dock en del på kajen…

-

-

-

Slasktratt
2020-08-03 20:37
#2

Helt makalöst bra. Grattis till ett fantastiskt bygge.

Vänliga hälsningar Roland Karlsson

MarkusN
2020-08-11 15:31
#3

Som flera skrev i tidigare del 2, tummen i vädret! 👍

bolin
2020-08-11 18:55
#4

Tack för uppskattningen. Det är nära nu, jag väntar bara på att få hem lite grövre tråd att använda till förtöjningslinor. Sedan kan Will lägga till vid kajen som står redo och väntar…

Slasktratt
2020-08-11 21:15
#5

Det ska bli spännande att se det färdiga resultatet av ditt fina arbete .

Vänliga hälsningar Roland Karlsson

bolin
2020-08-19 19:05
#6

Efter lite väntan på att posten skall leverera ett prioriterat brev fån Tjeckien har jag nu kunna sätta dit de sista detaljerna.

Förtöjningslinor till kajen…

… och pricken över i, Everard företagets vimpel

Så snart som limmet torkat kommer jag flytta bygget så att jag kan fota och sedan lägga upp slutresultatet.

Annons:
bolin
2020-08-19 20:31
#7

Så här kommer de utlovade bilderna.

-

-

-

-

-

Så, det var det, nu vidare till andra byggen.

Sammantaget har detta varit ett mycket underhållande bygge. Ibland har det känts som jag var för ambitiös när jag bestämde mig för att bygga kajen också. Det blev säkert dubbelt så mycket jobb på grund av det. Jag har provat många nya tekniker och verktyg. Ibland kanske resultaten inte blivit så bra som de såg ut för mitt inre öga, men sammantaget är jag mycket nöjd med resultatet. Det kommer bli en monter till den, det är inget jag vill hålla på och damma…

GusLars
2020-08-19 20:55
#8

Ett fantastiskt bygge alla tummar upp
Lars

Lars

bommen99
2020-08-20 05:18
#9

Superfint dio och verkligen roligt att se ett dio utan krigs-tema.  Stort grattis och som Lars skriver ovan, alla tummar i vädret 👍

//håkan

ubjs
2020-08-20 09:22
#10

Jättefint. Det tillför mycket när man sätter skutan i ett sammanhang tycker jag.

Bygger själv på en på modelljärnvägsmodul med Enköpings hamn som förebild och där har jag funderat på att antingen bygga en vattenlinjemodell eller att omge båten med en massa genomskinlig massa. Din variant är ju också ett alternativ som jag inte tänkt på.

bolin
2020-08-20 17:13
#11

Tack för alla uppskattande kommentarer. De värmer.

#10 jag funderade på andra varianter, men den jag valde tycker jag ger bäst synlighet till själva skeppet. I mitt fall är det ju trots allt det primära. Kajen är mest en kuliss. I din modell ubjs är det kanske kajen själv som är i fokus? (Jag skulle för övrigt gärna se fler uppdateringar från det bygget 😛)

Banjoman
2020-08-23 15:56
#12

Otroligt fint bygge från början till slut – och vilket slut! Hatten av och tummarna i vädret! 👍👍🏆🥳

Ser mycket fram emot att få följa dina kommande byggen!

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

Upp till toppen
Annons: