Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen 1. Airbrush och färg Allmänt Dekaler Die-Cast (färdiga modeller) Diorama Evenemang / Tävlingar / Utställningar Fartyg Figurer Figurspel, Warhammer, Flames Of War, The Lord... Flyg Fordon Fotogalleri Föreningar i Sverige Gissa vad...?! Gruppbyggen Köp / Sälj och Byt

MJ - Modelljärnväg Månadens bygge Nyheter OT - Off Topic Om sajten och iFokus Pansar Pågående projekt RC - radiostyrt Recensioner Reseskildringar Rymd Science Fiction Tidskrifter / Referenslitteratur Tips & Råd Veckans bild What if
Diorama

Projekt: Par i Panther 1/35 del 4

2020-01-14 11:30 #0 av: DIOWORK

Rone och DIOWORK´s byggtråd fortsätter här i del 4.

Länk till del 1-3 hittar du här:

1:https://modellbygge.ifokus.se/discussions/5c76878a8e0e742a70f73c93-projekt-par-i-panther-135?discussions-1

2: https://modellbygge.ifokus.se/discussions/5c8182fbce12c443ee000c44-projekt-par-i-panther-135-del-2?discussions-1

3: https://modellbygge.ifokus.se/discussions/5c915daece12c42a49001c4e-projekt-par-i-panther-135-del-3?discussions-4

Anmäl
2020-01-14 11:47 #1 av: DIOWORK

Många Panthers har blivit inköpta till detta projekt för min del. Tror jag är uppe i 5 stycken nu, det blir ju lätt sidoprojekt från min sida.
Här senaste inköpet, en sk ”wedgie” i 1/35.
Jag håller på och testar med lite olika figurer. /Erik

Anmäl
2020-01-14 17:04 #2 av: DIOWORK

Spånade lite mer på lunchen idag. Halva nöjet är att bara prova ut olika figurer och vinklar mm. Vi får se hur detta slutar:) /Erik

Anmäl
2020-01-14 19:55 #3 av: Rone

#1 Jäklar, har det redan blivit 5 Panthrar! Hoppas du kommer imål med de flesta av dessa då vi fått se många intressanta uppslag till snygga dioramor från dig i de tidigare tråd-delarna. Den senaste som du visar häröver kan ju bli ett riktigt coolt litet diorama. Snacka om bantat när en 1/35 Panther blir 60x60mm, kör hårt Erik:)

Jag har nu filat till de sista detaljerna på min Dragon Panther. Jag har ju bara byggt 2 till det här projektet men det räcker med Panthrar för mig på ett tag nu. Ska försöka ta tag i det här projektet ordentligt nu och försöka avsluta innan jag börjar med något nytt.

Anmäl
2020-01-14 19:56 #4 av: Rone

Sen kommer ju även besättningen till senare, har inte bestämt riktigt vilka som får åka med på den här vagnen.

Anmäl
2020-01-14 20:01 #5 av: Rone

Hade tänkt alldeles för stort kring själva dioramat från början vilket ledde till svåra beslut. Men min vän "DIOWORK" Erik kom med förslag till mer bantat upplägg vilket fick fart på bygget igen. Så Diorama basen är tillverkad och det är alltså det utrymmet jag har att jobba på nu!

Anmäl
2020-01-14 21:00 #6 av: flyingdragon

Grymt fina vagnar.Dreglar

NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
                                                                                                                                                        Virgil

Anmäl
2020-01-15 16:50 #7 av: DIOWORK

Väldigt snyggt gjort Henrik! När jag ser bild #3 tänker jag att med en diorama-bas så ser vagnen mycket verklighetstrogen ut. Hatten av! /Erik

Anmäl
2020-01-15 20:05 #8 av: Rone

#6, #7 Tack killar:)

Huset som ska vara med  i bygget har ni set skymta bakom i vissa bilder med vagnarna. Jag byggde ihop detta i början av projektet för att få lite koll på storlek och så. Huset är av märket MK35 Editions och gjutet i nån sorts hård gips eller nåt? Ramlade ihop rätt bra men väger rätt mycket! 

Anmäl
2020-01-15 20:11 #9 av: Rone

Så här ser det ut monterat på basen. Murdelen är från en av Miniarts byggsaser i plast. Fixade till ytstrukturen på plasten så den ska likna den på huset. Fördelen med dessa är att de väger väldigt lite!

Anmäl
2020-01-16 15:32 #10 av: Micke_MM

Jättesnyggt hus och mur detta kommer bli hur bra som helst

Anmäl
2020-01-16 22:03 #11 av: DIOWORK

Det känns som tomteverkstaden hemma hos mig nu, monterar ihop Warriorsfigurer på löpande band för kommande diorama/vignetter. Vi får se vilka som blir ihop med en Panther? /Erik

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.