Annons:
Etikettallmänt
Läst 860 ggr
[Ilmavoimat]
2019-12-28 15:32

Bokslut 2019 Ilmavoimat

Jag har fått klart fler modeller i år, men nära hälften är jag inte nöjd med alls, så dessa får inte komma med i bokslut för i år.

Först ut min tyska pansarförerska i 1:16, som jag är utomordentligt nöjd med efter 20 timmars målningsarbete och planerar ett litet diorama runt inför nästa år.

Därefter kommer min fiktiva P-51D Mustang á la Tuskegee Airmen i 1:72.

Sedan min danska Fokker D.XXI, som faktiskt också blev lyckad. Ingen antenntråd på den här ännu, då jag inte har någon aning om hur och var denna var fäst på den danska versionen.

Sist ut min Junkers Ju 87R-2 i italiensk märkning. Denna är också mitt allra sista penselmålade flygplan och blev med hänsyn tagen till färgens beskaffenhet och andra faktorer också ganska lyckad.

Nästa år blir det nog bara maximalt tre färdiga projekt överhuvudtaget, då jag i större utsträckning kommer låta byggena ta tid och bli bra istället för att sätta deadlines och stressa fram ett resultat.

Bland annat så hoppas jag få klart ett flygplansprojekt i 1:48, som har tagit nästan ett år i anspråk hittills och ännu inte är klart, trots att det egentligen inte återstår mycket alls. Det är bara bristen på bygginspiration som sätter käppar i hjulen.

Vänligen, Morgan // Ilmavoimat

Annons:
bommen99
2019-12-28 17:20
#1

Inte bara antalet som räknas, du får till fina och annorlunda ("soppäterskan"). Nlir säkert ett bra modellbygge för dig nästa år 👍

wooderson
2019-12-28 20:29
#2

Snyggt jobbat!

Alla borde bygga en Tiger någon gång.

DIOWORK
2019-12-28 23:39
#3

Stiligt! Det låter som en bra plan för 2020. /Erik

Upp till toppen
Annons: