Annons:
Etikettgruppbyggen
Läst 1318 ggr
DIOWORK
2019-12-11 16:03

GB#129 Battle of the Bulge in 1/72

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Anmäler ett bygge till detta GB om Ardenneroffensiven. I skrivande stund har jag inte riktigt bestämt mig för vilka detaljer jag skall ha med. I huvudet finns ett uppslag som växer fram här i tråden så småningom:)

Att det är ett diorama i 1/72 är i alla fall säkert. /Erik

Annons:
Rone
2019-12-11 22:07
#1

Härligt, ser fram emot detta bygge!

flyingdragon
2019-12-13 17:19
#2

#1 Det gör jag med. 🙂

NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
                                                                                                                                                        Virgil

DIOWORK
2019-12-17 23:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag har noterat min felskrivning i rubriken av denna tråd, BULGE skall det vara såklart. Tack killar! Även jag gör det! Efter lite hets från Rone bestämde jag mig för att utgå från Dragons Kingtiger med tillhörande fallschirmjäger i 1/72. En fin byggsats som jag köpt dubbletter av bara för jag gillar kittet så mycket. Redan i april i år började jag bygga på denna men det avstannade till förmån för annat. Eftersom dioramat i sin helhet inte är påbörjat över 25% utgår jag från att det kvalificerar till detta GB. Jag gjorde en enkel mockup med en scen innehållande Kungstigern i centrum, någon form av mindre fordon till vänster och ett annat till höger. Det till höger skall vara ett utslaget amerikanskt fordon. Fallskärmsjägarna skall stå ihop med Kungstigern samt att det kommer vara fler tyska soldater i området. Skall botanisera vad jag har för figurer som stämmer med kläder/utrustning samt i storlek med Dragons figurer. Inte helt lätt att para ihop figurer i ett diorama.

DIOWORK
2019-12-17 23:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Några träd skall vara med också, gärna lite sluttande mark så inte bygget blir för platt. Utgångspunkten är Kungstigern och den vänstra byggnaden, det högra huset kommer jag inte behålla eftersom det inte är typiskt belgiskt. Det kommer bytas ut mot något annat eller så provar att göra ett eget scratchbyggt.

DIOWORK
2019-12-17 23:15
DIOWORK
2019-12-17 23:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Ja vi får ser ut det utvecklas. Over and out.

Annons:
[Ilmavoimat]
2019-12-21 20:39
#7

Jag drar mig ur gruppbygget. Orsaken är alltför mycket stress och då är det bättre att jag får klart flygplanet i lugn och ro, utan någon tidspress.

Kan moderatorn ändra titeln på tråden och ta bort "GB #129"?

https://modellbygge.ifokus.se/discussions/5dc6d6b7ce12c40e2f001e18-gb-129-hawker-typhoon-mk-ib-no-439-squadron?discussions-4

Vänligen, Morgan // Ilmavoimat

Orso
2019-12-22 08:09
#8

Eftersom 95% (minst) av alla påbörjade byggen i olika GB inte blir färdiga i tid så gör det inget om du är kvar i detta.  Blir du klar innan juli så är det kul annars är du i gott sällskap. Bygg bara lugnt på.

Upp till toppen
Annons: