Fartyg

Däck på Billin boat bygge

2019-11-10 16:39 #0 av: Lurge

Hej,
Och ursäkta en nybörjarfråga. Försöker mig på att bygga ”Lilla Dan”, och har lite problem med byggbeskrivningen. Som jag uppfattar däcksläggningen så skall däck inte läggas på dom ”vitmarkerade” ytorna på bilden. Detta ger upphov till två frågor.
1 - hur fasiken ska jag Jonna räkna ut vart dessa är (hittar ingenting jagkan räkna från. Inte ens på 1:1 skaliga bilden!
2 - kan jag lägga däck över hela ytan (tja, kanske inte bygga igen masthålen? Jag tycker det borde bygga upp lika mycket överallt , eller ställer jag till det för mig?
Mvh / Lurge

Anmäl
2019-11-10 17:30 #1 av: GusLars

Det ligger en däcks bräda i centerlinjen och vet du måttet på denna kan du räkna ut hur du ska få till detta, om du inte ska ha radiostyrning på båten kan du lägga igen dessa vit markerade bitar.
MVH
Lars

Anmäl
2019-11-10 17:47 #2 av: Lurge

Aha, stort tack.
Gammal och grå, men man får lära sig fortfarande😀

Anmäl
2019-11-10 17:57 #3 av: GusLars

Lycka till med bygget
Lars

Anmäl
2019-11-11 00:10 #4 av: bommen99

Håller med Lars, om du inte skall ha radiostyrt o måste komma åt de nedre "regionerna" så kan du lägga igen "hålen". Jag gör nästan alltid det, blir enklare och byggnaderna kommer i samma nivå som däcket

Hmm, tror att jag har Lilla Dan liggandes i väntan på att bli ihopsatt, men många andra projekt ligger före. Lycka till med bygget Tummen upp

//håkan

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.